برگزیدگان جشنواره ی استانی کودک ونوجوان رضوی استان کرمانشاه معرفی شدند

در این مراسم ،ضمن تقدیر از برگزیدگان، اعضا و مربیان برگزیده، جوایز خود را دریافت کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، اختتامیه ی جشنواره ی استانی کودک و نوجوان رضوی برگزار شد.

در آیین اختتامیه ی این جشنواره، ضمن معرفی برگزیدگان در بخش های مختلف، هدایای رتبه های برتر نیز به آنان اهدا شد.

این مراسم، در روز یکشنبه 16 شهریورماه ساعت 9 صبح در فرهنگسرای کودک و نوجوان کار خود را آغاز کرد.

مراسم با تلاوت آیاتی چند از کلام ا... مجید، پخش سرود مقدس جمهوری اسلامی و صلوات خاصه ی امام رضا(ع)  آغاز شد. سپس مدیر کل کانون استان به عنوان اولین سخنران پشت تریبون قرارگرفت.

«رضا موزونی» مدیر کل کانون استان کرمانشاه، در ابتدای این برنامه، ضمن عرض خیر مقدم به میهمانان، اعضا و مربیان  مراکز کانون پرورش فکری استان، تولد هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت امام رضا(ع) را نیز تبریک گفت.

«موزونی» با اشاره به دهه ی کرامت گفت: امروز روز خیلی خوب و زیبایی است.روزی  نورانی است. تولد ستاره ای است که هم غریب ترین آشنا و هم آشناترین غریب است. ولادت امام رضا(ع) است که نام و یادش در رگ و پوست ما جاری است.

مدیر کل کانون استان با اشاره به برگزاری جشنواره ی رضوی در کانون استان کرمانشاه، روند برگزاری این جشنواره در استان را بسیار موفقیت آمیز و استقبال کودکان، نوجوانان و مربیان مراکز کانون را نیز بسیار چشمگیر عنوان کرد و افزود: ما در کانون به دنبال جشنواره زدگی نیستیم. مهم، شرکت آثار اعضا در این جشنواره هاست. از اسفندماه سال گذشته فراخوان های جشنواره ی رضوی آماده و به کلیه ی مراکز استان ارسال گردید. در بخش های مختلفی همچون؛ عکاسی، شعر، داستان، نمایش نامه خوانی، نمایش نامه نویسی، نشریه ی کاغذی، قصه گویی، و...چیزی نزدیک به 3000 اثر به دست ما رسید.در مرحله ی اول 800 اثر انتخاب شد و در مرحله ی پایانی نیز،70 اثر برای شرکت در جشنواره ی کشوری  ارسال گردید.دربخش کشوری،مقام اول شعر اعضا و در بخش نقاشی نیزکانون استان کرمانشاه توانست در بین رتبه های برتر کشوری قرار بگیرد.

«موزونی» در بخشی دیگر از سخنانش، به بحث «هویت دینی» پرداخت.

وی گفت: امروز وضعیت دنیا، متفاوت تر از گذشته است.اصلا مرزها، معنای سنتی خودرا از دست داده اند. دشمن در داخل خانه ی ما نشسته است. وعزیزترین کسان ما که فرزندان ماهستند را به دستش سپرده ایم.

مدیر کل کانون استان افزود: در گذشته  فضای خانه ها امن بود. امروز«چهار دیواری» معنی خود را از دست داده است. والدین فرصت کافی برای بودن با فرزندانشان را ندارند.یکی از بن مایه هایی که می توان بدان تاکید کرد، بن مایه های دینی است.این امر می تواند سدی باشد در مقابل تهاجم فرهنگی.منتها آشنایی با هویت دینی، با زبان مستقیم جواب نمی دهد.همیشه اساس کار با بچه ها عنصر «لذت» است. وگرنه  تاثیری در آنها نخواهد داشت.فرهنگ دینی  می تواند فرزندان ما در مقابل تهاجم فرهنگی مقاوم سازد.

«موزونی» در پایان سخنانش با اشاره به حضور پررنگ اعضا و مربیان کانون در جشنواره رضوی، گفت: بسیاری از نویسندگان بزرگ کشور ،کارشان را در مراکز کانون شروع کرده اند.و این، کار مربیان را سخت می کند.به همین خاطر است که مربیان ما باید مطالعه را جدی بگیرند و همواره به روز باشند.

برنامه با خوانش اثر برگزدیگان در بخش های مختلفی همچون؛ شعر، داستان، نمایش نامه نویسی، و.. ادامه یافت.

اجرای گروه سرود اعضای مرکز«روانسر» نیز رنگ و بوی معنوی به این مراسم بخشید.

یکی از مربیان نیز قصه ی زیبایی را باموضوع رضوی، برای حضار قصه گویی کرد.

پخش چند کلیپ زیبا با موضوع تولد امام رضا (ع) نیزشور خاصی به این مراسم داد.

مدیر کل تامین اجتماعی استان کرمانشاه،معاونت آموزش ابتدایی ومعاون مدیر کل آموزش و پرورش استان،معاونت خبر صدا وسیمای مرکز کرمانشاه،و...از میهمانان ویژه ی این مراسم بودند.

مراسم اختتامیه ی جشنواره ی استانی کودک و نوجوان رضوی استان کرمانشاه با اهدای جوایز به برگزیدگان در بخش های مختلف  به پایان رسید.

همچنین نمایشگاهی از آثار مکتوب اعضا و مربیان شرکت کننده در جشنواره رضوی، شامل نقاشی،نشریات کاغذی و.. در جنب سالن برگزاری مراسم، برپا شد که مورد بازدید مدعوین و میهمانان مراسم قرار گرفت.