آمادگی کانون کرمانشاه برای برپایی باشکوه«هفته ی ملی کودک»

در جلسه ی شورای فرهنگی که با حضور کلیه ی اعضا ونمایندگانی از سازمان بهزیستی و اداره کل آموزش وپرورش استان کرمانشاه و در محل دفتر مدیر کل کانون استان برگزار شد، برنامه های مختلفی به تصویب رسید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، جلسه ی ویژه ی هماهنگی برای اجرای برنامه های هفته ی ملی کودک  برگزار شد.

دراین جلسه که در محل دفتر مدیر کل کانون استان و با حضور کلیه ی اعضای شورای فرهنگی برگزار گردید، نمایندگانی از سازمان بهزیستی و اداره کل آموزش وپرورش استان کرمانشاه نیز حضور داشتند.

«رضا موزونی» مدیر کل کانون استان در ابتدای این جلسه، در سخنانی به رویدادهای مهم در روزهای آغازین ماه مهر اشاره داشت و با تبریک بازگشایی مدارس، ماه درس و ماه مهربانی را به آنان  تبریک گفت.

«موزونی» همچنین در بخشی دیگر از سخنانش به موضوع هفته ی دفاع مقدس پرداخت.

وی گفت : هفته ی دفاع مقدس نقطه ی عطف و نقطه ی اشتراک در میان تمامی سلیقه ها، حزب ها، جناح ها وگروههای مختلف سیاسی در جمهوری اسلامی است . به طور قطع، همه ی گروهها در کشور به موضوع دفاع مقدس، نگاه مقدس و احترام آمیزی دارند.

مدیر کل کانون استان افزود: تقدیر، تجلیل ،...از آزادگان، جانبازان، و شهدایی که در راه پاسداری از خاک وطن جانفشانی کردند، از اهم واجباتی است که بنا بر وظیفه ای که امروز بر دوش تک تک ماست، باید بتوانیم این حماسه ها و دلاورمردی ها را از دریچه ی هنر و با نگاه هنرمندانه، به بچه ها منتقل نماییم.

«موزونی»همچنین از برگزاری ویژه برنامه های مختلف به مناسبت هفته ی دفاع مقدس در کلیه ی مراکز کانون استان خبر داد.

وی  گفت: سالگرد هفته ی دفاع مقدس از برنامه هایی است که به صورت ویژه در کلیه ی مراکز استان برگزار شده است. که ان شاء ا.. به زودی گزارش برگزاری این برنامه ها نیز آماده خواهد شد.

مدیر کل کانون استان به حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان در کانون نیز اشاره داشت.

«موزونی» با ابراز خرسندی از حضور «محبی» مدیر کل آموزش و پرورش استان در کانون، این امر را زمینه ساز همکاری های جدید و جدی تر میان این دو نهاد فرهنگی  وآموزشی دانست و اظهار امیدواری کرد؛ همکاری میان کانون و آموزش وپرورش با جدیت همکاران دوطرف در اجرای برنامه های «هفته ملی کودک» رونقی دوچندان یابد.

در ادامه ی جلسه ی شورای فرهنگی، مباحث مختلفی برای اجرای برنامه های «هفته ی ملی کودک» از سوی اعضا و نمایندگان مدعو از ادارات  مختلف مطرح و طی بحث وتبادل نظر میان دیگر اعضا،به تصویب رسید.

از موارد مطروحه در این جلسه برای هفته ی ملی کودک می توان به : تجمع 1000 نفری کودکان در روز جهانی کودک و در محل اثر تاریخی «طاق بستان»همراه با اجرای جنگ شادی ، سرود، سخنرانی، و..، برپایی نمایشگاه آثار اعضا در کلیه ی مراکز استان، دعوت از مدارس برای حضور در برنامه های ویژه ی مراکز، دیدار اعضای  منتخب مسابقات بین المللی و اعضای برگزیده با استاندار، بازدید از بیمارستان تخصصی کودکان و دلجویی از آنان، فروش کتاب ومحصولات کانون وهمچنین برپایی جنگ شادی  در مدارس شهر کرمانشاه، برگزاری گفتگوی ویژه ی مدیر کل کانون استان با رسانه های مختلف استان پیرامون هفته ی ملی کودک،...اشاره داشت.

ادامه ی جلسه ی شورای فرهنگی، با طرح مباحث مختلف پیرامون کیفیت برگزاری «جشنواره ی قصه گویی استانی»با توجه به شیوه نامه ی ارسالی از سوی ستاد مرکزی کانون کشور و همچنین تعیین وتغییر در شیفت مراکز استان  همراه شد.

در این موارد، آرا و نظرات مختلف اعضا مورد بررسی قرارگرفت و شیفت جدید کلیه ی مراکز مختلف استان نیز تعیین گردید.