اعضای برگزیده کانون با استاندار کرمانشاه دیدار کردند

در این دیدار، اعضای برگزیده ی مسابقات بین المللی نقاشی و اعضای برگزیده ی مراکز کانون استان شرکت داشتند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان کرمانشاه،اعضای برگزیده مسابقات بین المللی و همچنین اعضای برگزیده ی مراکز کانون با استاندار کرمانشاه دیدار کردند.

«موزونی» در ابتدای این نشست که در محل استانداری کرمانشاه برگزار شد،ضمن معرفی کوتاهی از فعالیت های کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان،به معرفی دستاوردهای کانون استان در زمینه ی موفقیت های اعضای کانون استان در مسابقات کشوری و جهانی پرداخت.

وی گفت: این اولین دیدارم با استاندار کرمانشاه است وبا خودم عهد کردم در دیدارم با مدیر اجرایی ارشد استان، همه ی بچه ها را هم همراه خود داشته باشم تا خواسته های آنها از یک تریبون رسمی ودر حضور استاندار مطرح گردد.

در ادامه، کلیپی از کارنمای اداره کل کانون استان با معرفی مراکز کانون و معرفی جشنواره ها و گردهمایی های مختلف پخش شد.

اعضای موفق کانون استان که لوح های مسابقات جهانی خود را نیز به همراه داشتند،ضمن معرفی خود،تعدادی از آنان به خواندن شعر،قصه گویی،و... پرداختند.

همچنین در خلال این دیدار، استاندار ازاعضای شرکت کننده خواست تا از مشاغل آینده ی خود برای وی بگویند.که هریک از اعضا نیز از آرزوی خود برای داشتن شغل های مختلفی همچون؛ خلبانی،معلمی،پلیس،دندان پزشک،نویسندگی،...گفتند.

از نکات قابل توجه در این دیدار، تاکید فراوان استاندار به اختصاص فرصت این دیدار به اعضا برای بیان حرف ها وخواسته هایشان بود.

وی بارها از بچه ها خواست تا هرحرفی که دوست دارند و هر خواسته ای که دارند،مطرح کنند.

برنامه ی حضور اعضای موفق کانون که با استقبال «رضایی» استاندار کرمانشاه مواجه شده بود، با صحبت کوتاه وی برای بچه ها ادامه یافت.

«رضایی»استاندارکرمانشاه، در سخنانی  با اظهار خرسندی از دیداربا کودکان ونوجوانان واعضای موفق کانون، این دیدار را یکی از اتفاق های خوب زندگی اش خواند.

استاندار کرمانشاه با تبریک هفته ی ملی کودک،خطاب به اعضای برگزیده کانون افزود: خیلی دوست داشتم که شماراببینم.و مهمتر اینکه خوشحالم که شما خیلی کتاب می خوانید.البته آنهایی که نقاشی می کشند،حسابشان جداست.چون نقاشی هنر مهمی است.

«رضایی» در بحث کتاب وکتاب خوانی گفت:آنهایی که کتاب می خوانند، بچه های مهمی هستند.کتاب خواندن کار بارزشی است. و کتاب خواندن در انتخاب مسیر زندگی ام تاثیر مستقیم داشته است.

وی با گریزی به خاطرات کودکی خود، از علاقه ی خود به «کتاب» و کتاب خوانی گفت وافزود: از کودکی به کتاب خوانی علاقمند بودم.10،12 جلد کتاب دور خدوم می چیدم وآنها را می خواندم.روز های تابستان که درس نداشتیم ومدرسه نبود،15،16 ساعت کتاب می خواندم.از خواندن کتاب خیلی لذت می بردم.کتاب خوانی لذت دارد.البته مادرم نیز در این اتفاق سهم داشت.یک روز مادرم، 2،3 کتاب برایم خرید.اگرچه تا سالهای دبیرستان بیشتر کتاب های درسی می خواندیم.بازی می کردیم.اما وقتی خواندن کتاب را آغاز کردم،خیلی علاقمند شدم.وقتم را روی کتاب گذاشتم.جوری هم بود که به دیگزران هم توصیه می کردم کتاب بخوانند.

استاندار کرمانشاه، خواندن کتاب ومطالعه را امری مهم برشمردو گفت: کتاب،شخصیت شما را می سازد.کسی که کتاب نخواند،نمی تواند در جمعی قرار بگیرد وبرای دیگران صحبت کند.

وی افزود: مطالعه ی درسی اگرچه برای کسی که می خواهد مدرک بگیرد ووارد دانشگاه شود،در جای خودش کار خوبی است،ولی همه ی شخصیت انسانها فقط این نیست.بلکه هرمسئولی،در هر جایی که هست،از آن قسمت از زندگی اش لذت می برد که به مطالعه وکتاب خوانی اختصاص دارد.

«رضایی»با ابراز خوشحالی از اینکه در جمع اعضای برگزیده کانون، اعضای برتر کتاب خوان هم هستند،ابراز خرسندی کرد وافزود:ازاینکه می بینم این قدر اعضای کتاب خوان در کانون هست،واقعا خوشحال شدم.کانون خیلی جای خوبی است.از اینکه مهمترین محور فعالیت های کانون نیز،بحث «کتاب وکتاب خوانی» است، تشکر می کنم.

استناندار کرمانشاه در پایان سخنانش،باردیگر هفته ی ملی کودک را تبریک گفت واز حضور در میان اعضای برگزیده ابراز خوشحالی کرد.

وی گفت:امروز، روز خیلی خوبی بود.خیلی لذت بردم.چیز هایی که من دیدم،غیر قابل باور بود.از اعضای قصه گو وشاعر گرفته ،تا برگزیدگان مسابقات جهانی نقاشی.امیدوارم که همه ی شما موفق باشید.

استار کرمانشاه افزود:از دیدار با شما خیلی خوشحالم.از طرفی خدا را شاکرم که در استانی خدمت می کنم که بچه هایی با این افتخارات بزرگ در آن هستند.برای همه ی شما آرزوی موفقیت می کنم.

در این دیدار یکی از بچه ها به استاندار گفت: در سالن های اجتماعاتی که ما می رویم و برنامه اجرا می کنیم، تریبون های سخنرانی خیلی بلند هستند و ما قدمان به آنها نمی رسد.

همچنین یکی دیگر از بچه ها از استاندار خواست تا به بچه های روستا نیز توجه خاصی داشته باشد.