برگزیدگان جشنواره بین المللی رضوی مراکز کانون استان کرمانشاه، تقدیر شدند

«رضا موزونی»، مدیر کل کانون استان:جشنواره امام رضا(ع) و جشنواره های معنوی از این دست، چراغی روشن، برای آشنایی بچه ها با سیره معصومین(علیهم السلام) است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان کرمانشاه، صبح امروز ، یکشنبه ، یکم شهریورماه ، اختتامیه جشنواره استانی امام رضا(ع) در مرکز شماره سه کرمانشاه برگزار شد.

در این مراسم، که با حضور اعضا، مربیان، کارشناسان  اداره کل کانون استان برگزار شد، از برگزیدگان استانی و کشوری جشنواره امام رضا(ع) با اهدای لوح و جوایزی تقدیر شد.

« رضا مورزونی»، مدیر کل کانون استان، در ابتدای این مراسم، با ابراز خرسندی از برگزاری جشنواره ای به نام « امام رضا(ع)»،یکی از مهم ترین فعالیت های  کانون را ، در بخش دینی و مذهبی دانست.

«موزونی» گفت: از ویژگی کانون ، فرآیندی بودن فعالیت های آن است. با وجود آنکه در جشنواره امسال هیچ مرکزی را موظف به شرکت در جشنواره نکرده بودیم.اما با اعلام این جشنواره ، استقبال خوبی از سوی مربیان واعضا شد.

مدیر کل کانون استان با اشاره به ارسال فراخوان و جمع آوری آثار گفت: کار ها و آثار بسیار خوبی به استان ارسال شد.کارشناسان ستادی ما هم با دغدغه  و حساسیت همیشگی، کارها را مورد بررسی و داوری قرار دادند.

وی افزود:با اعلام نتایج از سوی  دبیرخانه کودک ونوجوان جشنواره بین المللی امام رضا(ع)، کانون کرمانشاه در بخش بین المللی توانست جایگاه خوبی داشته باشد.

«موزونی» در بخش دیگری از سخنانش ، به تهاجم فرهنگی دشمن اشاره کرد و افزود: سخن دیگر من با اولیای عزیز است.شاید پیش بینی آینده برای بسیاری از کارسناسان سخت باشد.ما خودمان در مدیریت کلان فرهنگی  حضور داریم ،اگر ما مدیریت فرهنگی نداشته باشیم ومسوولین ما این فضای پر التهاب را در ک نکنند ، کودکان ما از دست ما می روند.

وی در سخنانش ، گریزی به شیوع استفاده از فضای مجازی  زد و گفت: اگر برای کودکان مایه نگذاریم و هزینه نکنیم،آنها خیلی راحت از دست خواهند رفت.بازی های بسیاری برای بچه ها هست و اگرمابرنامه ای برای حضور موفق در دنیای مجازی نداشته باشیم، کودکان ما را خیلی راحت از دست ما می گیرند.بحث تهاجم قرهنگی که مقام معظم رهبری در سالیان گذشته بدان تاکید داشته اند، خود ما به عنوان متولیان فرهنگی ،در سالیان گذشته، اندازه گیری مناسبی از شدت مخاطرات فضای مجازی نداشتیم.اما امروز می بینیم که فرزندان ما خیلی راحت در این بازی ها حضور دارند.و این بازی ها با اهداف پنهانی که در خود دارند، خیلی راحت در دسترس بچه های ما قرار گرفته اند.

مدیر کل کانون استان افزود: بچه ها به سمت بازی و فعالیتی می روند که لذت داشته باشد.و اگر این گونه پیش برود دیگر خانواده ها نمی توانند کنترلی برآنها داتشه باشند.بایستی دولت، مسوولین برای کودک سرمایه گذاری کنند.

«موزونی» راه حل ایمن ماندن کودکان از پیامدهای منفی دینای مجازی را، آشنایی و معرفی الگوهای دینی و اسلامی دذانست و گفت: دراین دنیای وانفسایی که کودکان در حال فراموش شدن هستند، می شود با چنگ زدن به ریسمان های دینی، معنوی و هویت اسلامی و اخلاقی  بتوان تکیه گاهی برای بچه ها درست کرد، که بچه ها بتوانند به آن ریسمانها که اولیا الهی و امامان معصوم ما هستند چنگ بزنند.

وی افزود: در مراکز کانون پرورش فکری،مربیان مابا انجام فعالیت های مختلفی همچون،شعرخوانی، قصه گویی، نشریات دیواری، معرفی شخصیت ،... و در یک نگاه، از دریچه فرهنگ و هنر مسایل مختلف دینی و معنوی را به کودکان ونوجوانان آموزش می دهند.

مدیر کل کانون استان  از حضور خانواده ها در کنار فرزندان خود به عنوان نقطه مثبت و مهم نام برد و افزود: وقتی خانواده، پدر و مادر اهل معنویت باشند ، وقتی نام امام رضا( ع) را می شنوند،وقتی آن حال معنوی در آنها ایجاد شود، بچه ها متوجه می شوند،و یا اگر نمازهای پدر و مادر در حضور فرزندان باشند، همه اینها در تحریک روحیه دینی کودکان تاثیرگذار است.

در این فضای نامهربان امروز،جشنواره ای همچون جشنواره امام رضا(ع) و جشنواره های معنوی از این دست، برای ما نقطه امید و چراغ روشن برای رسیدن به فعالیت هایی است که می توان بچه ها را با روش و سیره ایمه الهی و با زبانی ظریف و لطیف آشنا کرد .

وی همچنین گفت: خوشبختانه بچه هایی که در محیط کانون قرار می گیرند و با کتابخانه ها مانوس می شوند، از لحاظ شخصیتی،بچه هایی هستند که نگاه ادبی، نگاه فرهنگی، و نگاه متفاوتی نسبت به سایر بچه ها دارند.

«موزونی» افزود :چقدر خوشحال شدم که که امروز جشنواره را با حضور خود بچه ها، برگزار کردیم.اصل کار هم انجام شده در کتابخانه ها.وما وظیفه خود می دانیم که از اعضا، مربیان وخانواده ها که بچه ها را در این مسیر آوردند تشکر می کنیم.

وی در پایان سخنانش با اشاره به اجرای مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه، گفت:در سفر مقام معظم رهبری اعتبارات خوبی به کانون اختصاص داده شده است.بزرگترین مجتمع فرهنگی و هنری کانون در غرب کشور،و چند مرکز دیگر به برکت این سفر،در آینده نزدیک، آماده بهره برداری است و امیدواریم که این مراکز سبب رشد و توسعه فرهنگی کودکان ونوجوانان شوند.

در ادامه این مراسم، برگزیدگان استانی و بین المللی جشنواره امام رضا(ع)، تندیس،هدایای نقدی و فرهنگی خود را از دست مدیر کل کانون استان دریافت کردند.

درسیزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع)، نزدیک به (3000) هزار اثر ازسوی اعضا و مربیان مراکز کانون استان به دبیرخانه استانی ارسال شد.

از میان این آثار پس از داوری، در مرحله کتابخانه ای و استانی، (80)نفر از اعضا و مربیان به بخش استانی راه یافتند.در مرحله بین المللی جشنواره نیز، دو مربی و چهار عضو مراکز کانون استان کرمانشاه، در بخش های قصه گویی، معرفی شخصیت، مشاعره، حایز رتبه برتر شدند.

  نسترن جوادنیا در بخش داستان کوتاه، وحید خسروی در بخش قصه گویی، فاطمه ساول زاده در بخش معرفی شخصیت و محمدعلی ابراهیمی در بخش نقاشی به عنوان برگزیدگان سیزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) از استان کرمانشاه معرفی شدند.

همچنین مهدیس اسفندیاری و مهتاب اسفندیاری در بخش مشاعره از استان کرمانشاه به عنوان برگزیده بین‌المللی معرفی شدند.

امسال سیزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) کودک و نوجوان در بخش‌های قصه گویی، نقاشی، نشریه نگاری، خوشنویسی رضوی، معرفی کتاب «کتابسازی»، داستان کوتاه، معرفی شخصیت، شعر و مشاعره رضوی برگزار شد.