جایزه اول مسابقه «لویی فرانسوا» کشور فرانسه به نوجوان کرمانشاهی اهدا شد

در مجموع 5200 اثر از 53 کشور جهان به دبیرخانه این مسابقه ارسال شده بود.

به گزارش اداره‌ کل روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، جایزه اول و نقدی مسابقه هنرهای «لویی فرانسوا» کشور فرانسه به نوجوان کرمانشاهی اهدا شد.

«رضا موزونی»، مدیر کل کانون استان با اعلام این خبر افزود: باعث خشنودی است که در میان 53 کشور جهان، یک عضو نوجوان کانون از کشور ایران و از استان کرمانشاه، توانسته است مقام اول  جشنواره ای جهانی را به خود اختصاص دهد.

«موزونی» با اشاره به حضور موفق چندین ساله اعضای هنرمند کانون استان کرمانشاه در عرصه های مسابقات جهانی، این افتخارات را ناشی از توجه ویژه به آموزش و مهیا بودن امکانات لازم در سطح مراکز کانون استان دانست.

مدیر کل کانون استان همچنین گفت: در مسابقه بین‌المللی هنرهای تجسمی «لوئی فرانسوا» در سال 2015 به موضوع «چهره یا نقاب» اختصاص داشت.
بر همین اساس «بهار راز نهان» 12 ساله از مرکز شماره 10 کانون کرمانشاه جایزه اول و نقدی  گروه سنی 10 تا 13 سال را از آن خود کرد.
همچنین «شکیبا بورکی» 7 ساله از مرکز 10 کانون کرمانشاه، «پویان پیره» 14 ساله و «نازآفرین آکیا» 11 ساله هر دو از مرکز یک کانون کرمانشاه، دیپلم افتخار این مسابقه بین‌المللی را دریافت کردند.
در مجموع 5200 اثر از 53 کشور جهان به دبیرخانه این مسابقه ارسال شده بود. این در حالی است که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور با ارسال 911 اثر نقاشی در مسابقه شرکت کرده است.