مرکز«قصرشیرین»در بین برترین طرح‌های برگزیده کتاب‌خوانی مراکز کانون کشور

برترین طرح‌های ترویج و توسعه‌ی کتاب‌خوانی مراکز فرهنگی‌ هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سال 94- 93 از سوی اداره‌کل آفرینش‌های فرهنگی اعلام شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه،طرح ترویج کتاب خوانی مرکز«قصرشیرین»، به عنوان یکی از برترین طرح‌های برگزیده کتاب‌خوانی مراکز کانون معرفی شد.

مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی کانون از طرح‌های «کتابستان» از مرکز بردسیر کرمان، «سبد خرید» از مرکز قصرشیرین کرمانشاه و «سفیران کتاب» از مرکز فریدونکنار در استان مازندران به عنوان برترین‌های این طرح در سطح سه نام برد و یادآور شد برترین‌های سطح یک تا سه با لوح تقدیر مدیرعامل کانون و جوایز نقدی از آن‌ها قدردانی می‌شود.

محسن حموله مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی و دبیر طرح توسعه و ترویج کتاب‌خوانی کانون با اعلام این خبر گفت: از میان 1هزار و 300 طرح ترویج کتاب‌خوانی اجرا شده توسط مربیان کانون در مراکز فرهنگی ‌هنری سراسر کشور پس از بررسی از سوی کارشناسان 214 طرح به مرحله پایانی راه ‌یافت. 
وی افزود پس از داوری طرح‌های راه‌یافته به مرحله کشوری در پایان 38 طرح برتر در پنج سطح شایسته تقدیر شناخته شدند تا طی آیین ویژه‌ای در هر استان هم‌زمان با هفته‌ی کتاب و کتاب‌خوانی از آن‌ها تجلیل شود.

بر اساس این گزارش هیات داوران متشکل از سودابه امینی، زهرا عبدالحی و طاهره شهابی در بیانیه‌ای ضمن قدردانی از تمامی مربیانی که برای ترویج فرهنگ مطالعه در میان کودکان و نوجوانان تلاش می‌کنند به برخی از محورهای انتخاب برترین‌ها اشاره کرده‌اند.
بر همین اساس هیات داوران رعایت دقیق اهداف، اصول و مفاد یاد شده درشیوه‌نامه کتاب‌خوانی، تلاش برای تعامل مؤثر و مفید با خانواده‌ها و مدارس در مسیر توسعه فرهنگ کتاب‌خوانی و توجه به نیازهای مطالعاتی کودکان و نوجوانان وآشناسازی آ‌ن‌ها با لذت خواندن را از محورهای داوری خود عنوان کرده‌‌اند. 
هم‌چنین طراحی و برنامه‌ریزی برنامه فرآیندمحور، مناسب و کیفی برای تمامی گروه‌های سنی و پرهیز از ایجاد فضا برای رقابت ناسالم، استفاده از دیدگاه‌ها و رهنمودهای کارشناسان در مسیر طراحی روش‌های خلاق، جذاب و متنوع، مشارکت مفید و مؤثر مربیان در طراحی و اجرا، توجه به اصل قابلیت تعمیم طرح پیشنهادی در سایر مراکز فرهنگی هنری و توجه به نقش بنیادین مربی در اجرا و نیز تمایز طرح با فعالیت‌های معمول در مراکز فرهنگی هنری از دیگر محورهای انتخاب داوران این دوره بوده است.