«موزونی»، مدیر کل کانون استان کرمانشاه: باید همه روزها، روز کودک باشد

در جشن بزرگ روزجهانی کودک در کرمانشاه، با حضور نزدیک به دوهزار نفر از کودکان برگزار شد..

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، برنامه ویژه روز جهانی کودک ، با حضور نزدیک به دو هزار نفر از کودکان ، صبح امروز در محل سالن  تقوای شهر کرمانشاه برگزار شد.

ویژه برنامه های شاد، سرود، مسابقه، نمایش عروسکی، اجرای ورزش زورخانه ای توسط نوجوانان،... از برنامه هایی بود که در این مراسم به اجرا درآمد.

«رضا موزونی»،  مدیرکل کانون پرورش فکری استان کرمانشاه ، به عنوان سخنران برنامه، در جمع کودکان حضور یافت.

«موزونی» در این مراسم گفت:  امروزه توجه به کودکان  به گونه ای است که باید  هر روز را به عنوان« روز جهانی کودک» نامگذاری کرد و هیچ اداره و نهادی نمی تواند خود را از کودکان جدا بداند.

وی با اشاره به  شعار امسال روز جهانی کودک با عنوان «دنیا با لبخند کودکان زیباست» ، گفت: لبخند کودکان  وقتی زیباست که شادی و آرامش و صلح جهانی  باشد.

مدیر کل کانون استان همچنین افزود: روز کودک به عنوان روزی است که کودکان می توانند خواسته های خود را مطرح کنند و و بزرگترها صدای کودکان را راحت تر می شنوند.

«موزونی» در پایان خواسته ای را  از کودکان حاضر در سالن داشت. وی  گفت: با توجه به بحران هایی که به دنبال خشکسالی و بحران آب ، در استان ، کشور و  دنیا اتفاق افتاده است، از همه بچه ها می خواهم تا در مصرف آب صرفه جویی کنند و این صرفه جویی کردن را به بزرگتر های خود نیز گوشزد کنند.

وی همچنین افزود:  با توجه به بحران کم‌آبی پیش‌رو، وظیفه همه ما بزرگترهاست که در حفظ محیط زیست کوشا باشیم، تا محیط زیستی سالم را به کودکان آینده تحویل دهیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه نیز در این مراسم، رعایت حقوق کودکان و نوجوانان را یکی از شاخصه‌های توسعه‌یافتگی کشورهای پیشرفته عنوان کرد و بیان داشت: امروز باید این حقوق بیش از پیش رعایت شود.

سلیمان محبی خواستار فراهم کردن امکانات بیشتر از سوی مسئولان استانی و کشوری شد و خاطرنشان کرد: آینده کشور در دستان کودکان است و باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرند.

جشن روز جهانی کودک با حضور نزدیک به دو هزار نفر از کودکان ،با حضور مسوولین مختلف استان در سالن تقوای شهر کرمانشاه برگزار شد.

در این برنامه، ادارات مختلف استان همچون؛ بهزیستی،آموزش و پرورش، محبیط زیست،نیروی انتظامی،صدا وسیما،استانداری،دانشگاه علوم پزشکی، استاندارد،و...مشارکت گسترده ای داشتند.