مربیان کرمانشاهی، با شیوه های نقد ادبیات کودک و نوجوان آشنا شدند

در این نشست، «سید علی کاشفی خوانساری» به عنوان استاد میهمان حضور داشت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، نشست یک روزه «آشنایی با نقد ادبیات کودک و نوجوان» در مجتمع شماره یک کرمانشاه برگزار شد.

«رضا موزونی»، مدیر کل کانون استان کرمانشاه با اعلام این خبر افزود: این نشست با هدف آشنایی مربیان مراکز فرهنگی و هنری کانون سطح شهر کرمانشاه و با حضور استاد « سیدعلی کاشفی خوانساری»، نویسنده و منتقد فعال حوزه  ادبیات کودک و نوجوان برگزار شده است.

«سید علی کاشفی خوانساری» از صاحب نظران مطرح حوزه ادبیات کودک و نوجوان است که چندین کتاب، مقاله، و.. از وی در زیمنه های گوناگون ادبی به چاپ  رسیده است.

«کاشفی خوانساری» در این نشست  با اشاره به  لزوم ترویج نقد در جامعه و بخصوص برای کودکان گفت: بچه ها را تشویق کنیم به پرسیدن، ابراز عقیده و احساسات خودشان.اگر اجازه دهیم که بچه هخا نقد کردن را یاد بگیرند و انجامدهند، در آینده جامعه بهتری خواهیم داشت.

وی همچنین افزود: مشکل امروز ادبیات کودک و نوجوان، رابطه اندک و سست نویسندگان و پدید آورندگان با کودکان و نوجوانانان به عنوان مخاطبی آثارشان است.

این منتقد مطرح کشور خطاب به مربیان کانون نیز گفت: از همه شما مربیان می خواهم که تجربیاتتان را در کار با کوکان و نوجوانان مکتوب کنید.تحمل نقد را بالا ببریم و این کار را باید با بالابردن لذت از نقد انجام دهیم.

وی در پایان افزود: یکی از مهمترین کارکردهای نقد، ترویج کتاب خوانی است.