رضا موزونی، مدیر کل کانون استان کرمانشاه:عکس سلفی گرفتن، آغاز دنیای تنهایی آدم هاست

اختتامیه هفدهمین جشنواره نمایش عروسکی مراکز کانون استان کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، پس از دو روز رقابت ، اختتامیه هفدهمین جشنواره نمایش عروسکی مراکز کانون استان کرمانشاه برگزار شد.

روزهای 13 و 14 شهریورماه، نزدیک به 33 گروه نمایش عروسکی از مراکز کانون استان کرمانشاه، در محل سالن مجتمع فرهنگی و هنری شماره 4 کرمانشاه به رقابت با یکدیگر پرداختند.

در پایان این رقابت هنری، داوران، 5 گروه را به عنوان نمایش های برتر راه یافته به مرحله داوری کشوری نمایش عروسکی به ستاد تهران معرفی کردند.

در مراسم اختتامیه هفدهمین جشنواره نمایش عروسکی مراکز کاون استان کرمانشاه، «رضا موزونی»، دبیر این جشنواره و مدیر کل کانون استان کرمانشاه، به ارایه گزارشی از روند برگزاری این جشنواره پرداخت.

«موزونی» گفت:  برای آماده سازی یک نمایش عروسکی، عروسک ساز، صداپیشه، کتاب، ..و خیلی هنرهای دیگر جمع می شوند تا هدفی شکل بگیرد.

وی همچنین افزود: دنیای مجازی، امروز دنیای حقیقی ماست و در حقیقت، زندگی حقیقی ما به دنیای مجازی تبدیل شده است.

مدیر کل کانون استان کرمانشاه گفت: امروزه، خانواده ها در دنیای مجازی چنان غرق شده اند که حتی از اطرافیان نزدیک خودشان نیز غافل شده اند.

دبیر جشنواره نمایش عروسکی استان کرمانشاه افزود: گرفتن عکس سلفی با خود، آغاز دنیای تنهایی ماست. و شبکه های اجتماعی ، خانواده ها را به سوی انزوا کوچ داده و این امر، دنیای ما را سخت تهدید می کند.

دبیر جشنواره استانی نمایش عروسکی همچنین گفت: مسوولین فرهنگی برای اجرای برنامه های فرهنگی باید با فرهنگ مانوس باشند.

«موزونی» با عنوان اینکه در این جشنواره، 198 عضو مراکز کانون در فعالیت نمایش عروسکی شرکت داشتند، افزود: از دو ، سه ماه قبل این اعضا را درگیر برنامه عروسکی کردیم.اعضای ما در این دوره، 33 نمایش عروسکی کار کردند که این امر نشان از شرکت 100 درصدی مراکز کانون استان کرمانشاه در این جشنواره دارد.و مهم تر اینکه؛ در همه این برنامه ها، بچه ها و نوجوانان حضور فعال داشته اند.

مدیر کل کانون استان کرمانشاه با اعلام اینکه، این نمایش ها را به روح مرحوم « عباس کیارستمی» تقدیم می کنیم،افزود: مسوولین ما باید به این باور برسند که دنیای نوجوانان ، دنیایی تاثیرگذار است.کانون هم ، دنیای بزرگی است که در آن کارهای بزرگی انجام می شود.مربیان ما نباید قانع باشند و باید در فعالیت های فرهنگی، به جلو گام بردارند.

وی در بخشی دیگر از سخنانش به حضور داوران نوجوان هم اشاره کرد و گفت: در این جشنواره، یک نمایش را از دو نگاه دیدیم.می خواهیم نگاه کارشناسی خودمان را به دنیای نوجوانان نزدیک کنیم.همه کارهای نمایشی هم عالی بودند.همه شما مربیان و اعضا خوب کار کرده اید.از آقای «علی قسمتی»، رابط جشنواره عروسکی استان در تشویق همکاران برای شرکت در جشنواره نیز تشکر می کنم.

موزونی در پایان، از اولیای  اعضا که فرزندانشان را همراهی کردند.داوران، که با حوصله کارها را دیدند.از کلیه همکاران ستادی، دست اندرکاران سالن،مجری، نورپردازی، روابط عمومی،عروسک گردان برنامه، و .. تشکر کرد.