همکاری های فرهنگی میان ادارات کل کانون و میراث فرهنگی استان کرمانشاه گسترش می یابد

همچنین مقرر شد، با تنظیم پیشنهادهای مختلف فرهنگی، تفاهم نامه همکاری میان دوطرف به امضا برسد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، در نشستی صمیمی، راههای گسترش همکاری فرهنگی میان کانون پرورش فکری و میراث فرهنگی استان کرمانشاه بررسی شد.

«رضا موزونی»، مدیر کل کانون استان کرمانشاه، ضمن اعلام این خبر افزود: این نشست صمیمی که صبح امروز سه شنبه، 26 مهرماه و به میزبانی اداه کل کانون پرورش فکری استان برگزار شد، طرفین بر گسترش همکاری های فرهنگی، هنری و ادبی تاکید کردند.

مدیر کل کانون استان کرمانشاه همچنین گفت: با توافق دو طرف، مقرر شد برای تسهیل در فعالیت های فرهنگی و تعمیق برنامه های دو جانبه، تفاهم نامه فرهنگی نیز در آینده نزدیک به امضا برسد.

در این نشست که «اکبر رضایی»، معاون و «محمدرضا بیداد»، فرمانده یگان اداره کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه حضور داشتند، پیشنهاد های مختلف فرهنگی برای آموزش و نهادینه کردن فعالیت های فرهنگی برای معرفی مواریث فرهنگی و تاریخی استان کرمانشاه مطرح و مورد نقد و بررسی اعضای حاضر در این جلسه قرار گرفت.

«موزونی» در این نشست، با استقبال و ابراز خرسندی از آغاز همکاری مشترک با اداره کل میراث فرهنگی، گفت: این فرصتی که امروز برای همکاری میان کانون و میراث فرهنگی به وجود آمده است را باید غنیمت بشماریم. بحث هویت دینی، ملی ، و..برای کودکان و نوجوانان از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی همچنین افزود: امروز بچه ها، شناخت خیلی خوبی از هویت تاریخی و مذهبی خود ندارند.به همین خاطر، خیلی زود تحت تاثیر پیام های مخرب قرار می گیرند.

مدیر کل کانون استان با اشاره به اجرای فعالیت های مختلف فرهنگی و هنری در مراکز کانون استان کرمانشاه، گفت: در کلیه مراکز کانون، فعالیت های مختلفی همچون، معرفی سرزمین، قصه گویی، سفال، و...اجرا می شود که در بسیاری از این فعالیت ها، مواریث تاریخی و مذهبی استان و کشور به اعضا معرفی می شود.

وی  در پایان تاکید کرد که  باید قدر میراث های فرهنگی را بدانیم و کاری کنیم تا کودکان و نوجوانان نیز با این داشته های عظیم فرهنگی آشنا شوند.

در پایان این جلسه مقرر شد تا در آینده نزدیک، با تهیه و تنظیم موارد پیشنهادی، تفاهم نامه فرهنگی میان مدیران کل کانون پرورش فکری و میراث فرهنگی استان کرمانشاه امضا شود.