مشارکت های فرهنگی کانون پرورش فکری و محیط زیست استان کرمانشاه افزایش می یابد

مدیر کل کانون استان کرمانشاه:: در جشنواره ای که به عنوان جشنواره "بلوط" خواهیم داشت، کودکان و نوجوانان با زبان ادب و هنر فعالیت هایی را انجام می دهند و آنها یاد می گیرند که چگونه از منابع طبیعی محافظت کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، در جلسه ای که روز پنج شنبه 18 خردادماه و به میزبانی کانون استان کرمانشاه برگزار شد، مدیران کل کانون پرورش فکری و حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه به بحث و تبادل نظر پیرامون همکاری های مشترک فرهنگی پرداختند.

"رضا موزونی"، مدیر کل کانون استان کرمانشاه در ابتدای این جلسه گفت: با توجه به آتش سوزی هایی که در دو سال اخیر در منطقه خودمان به دلیل ناآگاهی مردم و عدم احساس مسئولیت نسبت به محیط زیست اتفاق افتاده که این امر،  باعث آتش سوزی گسترده و تخریب بسیاری از منابع طبیعی در شهرهای مختلف استان شده است.

موزونی افزود:  اما اگر در حوزه کودکان کار کنیم، بحث حفاظت از محیط زیست و این گونه فعالیت‌ها در آنها نهادینه خواهد شد.

وی گفت: در جشنواره ای هم که به عنوان جشنواره "بلوط" خواهیم داشت، کودکان و نوجوانان با زبان ادب و هنر فعالیت هایی را انجام می دهند و آنها یاد می گیرند که چگونه از منابع طبیعی محافظت کنند.

مدیر کل کانون استان کرمانشاه با اشاره به فعالیت های مختلف در مراکز کانون پرورش فکری افزود:  وقتی کار دلی با کار اداری و انسانی و در راستای حفاظت محیط زیست برای کودکان و نوجوانان انجام می شود، نتایج کارها ثمربخش تر خواهد بود.

وی در ادامه گفت: کودکان می توانند بسترساز حرکت‌های اجتماعی و فرهنگی بزرگتر  در دنیا باشن

در ادامه این ‌جلسه، "سیامک حجت الاسلامی"، معاون فرهنگی کانون استان کرمانشاه گزارشی از روند برگزاری جشنواره در سطح مراکز و در بخش های مختلف آن، نظیر؛ کاردستی، نقاشی، خوشنویسی، عکاسی، ادبی، هنری، و... ارائه داد.

" غلامحسین کاظمی"، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه نیز در سخنانی ضمن تشکر از دعوت مدیر کل استان کانون پرورش فکری استان کرمانشاه گفت: اقدامات بسیار ارزشمندی با توجه به روند برگزاری جشنواره بلوط در کانون انجام شده است.

 وی افزود: محیط زیست و همه مردم و دستگاههای اجرایی به نوعی در حفاظت از محیط زیست نقش دارند. اما نقش کودکان و نوجوانان در حفظ طبیعت خیلی می‌تواند موثر باشد.

" کاظمی" همچنین‌گفت: باید کاری کنیم تا محیط زیست را به صورت مناسب تحویل نسل آینده بدهیم.

وی در پایان گفت: در توسعه پایدار باید همه مسئولین پا به پای هم مشارکت داشته باشند.