کد خبر: 271212
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۰
یک میدان یا خیابان در کرمانشاه به نام بلوط نامگذاری شود

رضا موزونی در این همایش گفت : بلوطها در همه دوران ها برادران ما بوده اند و سایه گستر روزگاری تنهایی ، روزگار خوشحالی و روزگار دلتنگی مردمان این سرزمین اند

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، نخستین همایش استانی برای بلوط با حضور باشکوه علاقمندان در سالن فرهنگسرای کانون برگزار شد .
رضا موزونی در این همایش گفت : بلوطها در همه دوران ها برادران ما بوده اند و سایه گستر روزگاری تنهایی ، روزگار خوشحالی و روزگار دلتنگی مردمان این سرزمین اند .
وی گفت : احترام به محیط زیست باید در دوران کودکی در کودکان نهادینه شود و کانون در سال گذشته به تنهایی این همایش را کلید زد؛ اکنون شاهد رسیدن حدود 1500 اثر در هشت رشته هنری وادبی هستیم .
مدیر کل کانون گفت : وظیفه ذاتی و سازمانی کانون پرداختن به موضوع بلوط نیست اما هیچ موضوع اجتماعی هم نمی تواند بی ربط با بچه ها باشد وبه همین منظور ما در قالب یک همایش توسط بچه ها به یاری معنوی بلوطها شتافتیم .
وی افزود : حضور حداکثری علاقمندان در این همایش که بدون دعوت رسمی بوده یعنی اینکه همه ی ما برای منابع طبیعی و درختان بلوط دغدغه داریم .
مدیر کانون کرمانشاه پیشنهاد داد که یک میدان یا خیابان در شهرکرمانشاه یا یکی از شهرستانها به نام بلوط نامگذاری شود .
رضا موزونی ادامه داد : بلوطها بخشی از هویت جغرافیایی ما هستند وبرای نجات آنها، همه ی تریبونها باید بکار بیفتند ،
پیداشدن انبوه ذغال بلوط در هر خانه ای باید مایه ی سرشکستگی و کاهش منزلت اجتماعی باشد .
وی افزود: اکنون لازم است که نهادهای مرتبط بحث آموزش های تخصصی لازم اطفاء حریق را به علاقمندان جدی بگیرند ،چراکه خیلی از مردمی که برای خاموش کردن آتش می آیند نه ابزار لازم را دارند و نه آموزش خاصی را دیده اند وهمین باعث خستگی آنها شده وکارایی آنا نیز به شدت کاهش می یابد .وی از فرمانداریها خواست تا علاقمندان را شناسایی وثبت نام کنند و دوره های مقدماتی خاموش نمودن آتش و چگونگی مواجه با این اتفاق را به آنها بیاموزند .
مدیر کانون پرورش فکری کرمانشاه در ادامه گفت : به دلیل نداشتن اطلاعات کافی
امسال تندیس بلوط را نتوانستیم به گروهی یا شخص خاصی هدیه کنیم درحالی که می دانستیم انجمنها و افراددلسوزی در زمینه کاشتن بلوط و خاموش کردن آتش نقش جدی داشته اند اما امیدواریم با کمک استانداری و نهادهای مربوط این تندیس توسط عالی ترین مقام اجرایی استان یعنی استاندار به تلاشگران عرصه محیط زیست اهدا گردد .
وی درپایان از همه ی روزنامه ها ، کانالهای تلگرامی ، انجمنهای مردم نهاد و دلسوزان طبیعت و بلوط تشکر نمود .
نخستین همایش استانی بلوط پس از طی فرآیندی یکساله با معرفی 60 برگزیده کودک ونوجوان به کار خود پایان داد .