کانون توجه ویژه ای به زبان وادبیات فارسی در انتقال فرهنگ و استحکام هویت ملی دارد

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه وبویراحمد گفت: ما به دنبال این هستیم که با هرگونه برنامه فرهنگی جهانی به شرطی که با فرهنگ دینی و ملی ما سازگار باشد و پاسخگوی مطالبات ما دراین زمینه باشد ، تعامل داشته باشیم . و با جز این مخالفیم.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد عیسی گرجی زاده در گفتگو با خبرنگاران  به معرفی برنامه های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پرداخت و افزود: حدود 11 مرکز ثابت ، پنج مرکز سیار روستایی و دو مرکز پستی داریم ، که ماموریت ما فراهم کردن زمینه های ایجاد رشد فکری ، کشف و شکوفایی استعداد و پرورش توان و خلاقیت و ذوق هنری و ادبی کودک و نوجوان است .
وی اظهار کرد: کانون تلاش دارد تا با اجرای فعالیت ها و برنامه های جذاب و متنوع در سه بخش فرهنگی ، هنری و ادبی نسبت به غنی سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان اقدام نماید.
 مدیرکل کانون استان با اشاره به اینکه این کانون در استان حدود 20هزار عضو دارد، اضافه کرد : بیشترین سیاست ما در زمینه کتاب و ارتقاء جایگاه فرهنگ کتابخوانی در جامعه می باشد . 
گرجی زاده به فعالیت مراکز ثابت این کانون در 44 رشته فرهنگی هنری ، ادبی ، اسلامی و علمی اشاره کرد و گفت: برنامه هایی داریم از استقبال خیلی خوبی برخوردار است  که می توان اعم این برنامه  ها را بخش های سفالگری ، موسیقی ، انیمیشن ، رباتیک ، آموزش قرآن ، خوشنویسی ، آموزش احکام ، قصه گویی ، آشنایی با مشاهیر ملی و مذهبی ، نام برد.
وی با بیان اینکه در برنامه های تابستانه جشنواره بازی های محلی و مسابقات شعرخوانی و قصه گویی را در سطح استان  برگزار می کنیم، ادامه داد: برگزاری اردوهای درون استانی و برون استانی نیز از دیگر برنامه های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان است.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به اینکه مراکز شهرستانی کانون از معماری و هنر استانداردی برخوردار است، گفت: با توجه به ویژگی های جسمی و روحی کودک میتواند در تمامی عرصه ها فعالیت و تاثیرگذاری آن نقش بسزایی داشته باشد و در کنار آن می تواند از مربیان و کارشناسان و متخصصان ادبی و دینی استفاده کند.
وی با اشاره با اینکه چیزی حدود 5000عنوان کتاب در قالب 140 هزار جلد کتاب در سطح استان داریم، تاکید کرد: یکی از کارهای مهم دیگری که در کانون انجام می شود این است توجه ویژه ای به نقش محوری زبان وادبیات فارسی در انتقال فرهنگ و استحکام هویت ملی داریم.
گرجی زاده با بیان اینکه محصولات فرهنگی در این کانون با قیمت دولتی و متناسب با روح کودکان و نوجوانان طراحی و به بازار عرضه می شود، افزود: در زمینه های کتاب خوانی و اندیشه ورزی و برخورداری از توانایی نقد و حل مسئله ، تلاشگری و پشتکار ، احساس مسئولیت ، تعلق خاطر به دین و میهن را در کودکان و نوجوانان افزایش دادیم .
وی تصریح کرد: در کنار این کارهایی که عنوان شد کانون زبان نیز در حال فعالیت است که در سه بخش کودک و نوجوان و بزرگسال با 500 عضو در شهر یاسوج به صورت فعال دایر شده و سعی بر این بوده  که کانون زبان را با یک نهاد آموزشی الگو ، کارآفرین و اثرگذار و متناسب با فضای فرهنگ ایرانی اسلامی تبلیغ کنیم .