برگزاری مسابقه استانی شعرخوانی و اردوی استانی پسران در یاسوج

نشست شورای فرهنگی کانون پرورش فکری کهگیلویه و بویراحمد با موضوع بررسی نحوه اجرای شیوه نامه های اردو، قصه گویی ، و مسابقه شعرخوانی استانی در یاسوج برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد ،جلسه شورای فرهنگی،هنری و ادبی کانون با حضور مدیرکل و دیگر اعضا برگزار شد.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در این نشست گفت: با تلاش های مربیان،کارشناسان و دیگر همکاران در ستاد و مراکز برنامه های خوبی در مراکز سطح استان صورت گرفت که استقبال پرشور خانواده ها را به همراه داشت.
گرجی زاده  هم چنین کیفیت کلاس های تابستان امسال را نسبت به سال گذشته بهتر عنوان کرد و افزود: رشد و شکوفایی خلاقیت کودکان و نوجوانان مهمترین هدف کار مربیان است.
در این نشست هم چنین  کارشناس مسوول فرهنگی ، هنری و آفرینش های ادبی کانون در خصوص اردوی استانی  گفت : اردوی استانی امسال با موضوع پاسداشت طبیعت  و با حضور بیش از 70 نفر از اعضای نوجوان پسر تمامی مراکز استان در 10 الی 13 شهریور در مجتمع فرهنگی تربیتی کمیته امداد امام خمینی (ره)  یاسوج  برگزار می شود.
مجید عسکری افزود: جشن های مشترک قصه گویی مراکز فرهنگی هنری کانون استان نیز  در نیمه دوم شهریور و مرحله استانی قصه گویی نیز همزمان با هفته ملی کودک در یاسوج برگزار می شود .
وی ادامه داد: محورهای موضوعی جشنواره با موضوع آزاد با مفاهیم آموزشی،تربیتی و هم چنین نقل قصه هایی با موضوع همدلی،همزبانی و کارگروهی برگزار می شود.
عسکری اظهار داشت: کودکان و نوجوانان،اولیای تربیتی،خانواده و سایر علاقه مندان به قصه گویی مخاطبان این جشنواره می باشند.
وی هدف از برگزاری این جشنواره را توسعه و ترویج فرهنگ قصه گویی بیان کرد و افزود: ارتقای کمی و کیفی فعالیت قصه گویی در مراکز،کمک به پرورش قدرت بیان،عواطف و افکار مخاطبان،ایجاد زمینه لازم به منظور تبادل تجربیات مفید و موثر در میان مربیان از جمله اهداف برگزاری جشنواره قصه گویی کانون می باشد.
مسابقه استانی شعرخوانی موضوع بعدی بود که در جلسه شورا در مورد آن بحث شد و مقرر گردید این مسابقه در تاریخ 5 شهریورماه با حضور اعضای برگزیده ی راه یافته به مرحله استانی در یاسوج برگزار شود .