کد خبر: 271878
تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۳
با طبیعت مهربان باشیم

کارگاه آموزشی با طبیعت مهربان باشیم با حضور کارشناسان آب و محیط زیست برای اعضای شرکت کننده در اردوی استانی اعضای فعال مراکز فرهنگی هنری در یاسوج برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی  کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد در دومین روز از اردوی استانی ،کارگاه آموزشی پاسداشت طبیعت  ویژه نوجوانان شرکت کننده در اردوی استانی اعضای فعال مراکز فرهنگی هنری با حضور کارشناسان آب و محیط زیست در محل اردوگاه تربیتی کمیته امداد در یاسوج برگزار شد.
 
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی را  آشنایی کودکان و نوجوانان با اهمیت محیط زیست و حفظ و پاسداشت آن و تفهیم این مهم که برخورداری انسان از محیط زیست سالم حق مسلم و طبیعی اوست،  با حضور کارشناس خبره در حوزه محیط زیست و اداره آب منطقه ای عنوان کرد.
 
کارشناس حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد در این کارگاه آموزشی گفت: ایجاد انگیزه در کودکان از اهمیت فراوانی برخوردار بوده و باید اهمیت منابع طبیعی و محیط زیست برای کودکان و نوجوانان بیان و نهادینه شود.
 
علی مراد آخش با اشاره به اهمیت آموزش با مفاهیم و نمادهای کودکانه افزود: استفاده از افرادی که در آموزش به کودکان تجربه دارند، مهم بوده و باید از مربیان علاقمند به طبیعت و باورمند به آموزش در این راستا استفاده شود.
 
وی به عوامل تخریب و ازدست‌رفتن زیست‌گاه‌ها را مورد توجه‌قرار داد  و تغییر درساختار زیست‌بوم‌ها، گونه‌های مهاجم بیگانه و هم‌چنین آلودگی‌ها را تهدیدی برای تنوع‌زیستی ارزیابی‌کرد.
 
این فعال حوزه‌ی محیط‌زیست در عین‌حال نقش انسان در تخریب زیست‌بوم‌ها و تولید آلاینده‌ها را یادآور شد و از کودکان و نوجوانان خواست با افزایش‌آگاهی‌ها و آگاهی‌بخشی به جامعه، در مسیر پاس‌داشت از نعمت‌های طبیعی کشورحرکت‌کنند.
 
 در بخش دیگری از این کارگاه آموزشی ریاست اداره منابع آب شهرستان بویراحمد با تأکید بر نقش دانش آموزان در ترویج فرهنگ مصرف صحیح آب در جامعه، گفت: بحران کمبود آب و لزوم فرهنگ سازی صحیح برای حل این بحران از الزاماتی است که دستگاه ها و ادارات فرهنگی نظیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نقش مهمی در این عرصه دارند.
 
 اسلام یاری جو دانش آموزان را بهترین رسانه برای رساندن پیام اهمیت آب خواند و افزود: بحث آب یک دغدغه جدی است و کودکان و نوجوانان بهترین سفیران برای تعمیق فرهنگ صحیح مصرف آب هستند.
 
وی از فعالیت های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد در ترویج فرهنگ صحیحی مصرف آب تشکر و قدردانی کرد و افزود: نسل آینده از ما مطالبه‌هایی داردکه باید آن را پاس بداریم، این میسّر نیست مگر اینکه تلاش کنیم کودکان و نوجوانان را با فرهنگ صحیح مصرف آب آشنا سازیم.
 
یاری جو استفاده از پتانسیل کودکان و دانش آموزان در بحث فرهنگ سازی را امری ضروری عنوان کرد و گفت: کودکان و دانش آموزان اصلی ترین وسیله برای انتقال موضوعات به خانواده و جامعه هستند.
 
شایان ذکر است، توسعه علمی و آگاهی‌بخشی به کودکان و نوجوانان درارتباط با اهمیت محیط‌زیست، از رسالت‌های کانون پرورش فکری است که با همکاری سازمان های محیط‌زیست و آب نقش تعیین‌کننده‌ای دراین زمینه ایفا‌کرده‌است.