کودکان و خانواده های گرگانی با فرصت ها و تهدید های فضای مجازی آشنا شدند

با برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با فضای مجازی با عنوان کودکان آنلاین، کودکان و خانواده های گرگانی با حضور در مرکز فرهنگی هنری شماره سه گرگان با فرصت ها و تهدید های این فضای وسیع اجتماعی آشنا شدند.

به گزاش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، در این برنامه که با هدف آشنایی کودکان و نوجوانان با چگونگی استفاده مطلوب از فضای مجازی و آگاهی خانواده ها از نحوه نظارت بر بهره مندی فرزندان از شبکه های اجتماعی برگزار شد، مجتبی لشکر بلوکی مسئول حراست کانون و مدرس این کارگاه آموزشی ضمن معرفی شبکه های اجتماعی، به بیان فرصت ها و تهدیدهای فضای مجازی پرداخته و خانواده ها را با روش های ایمن سازی در مقابل خطرات ناشی از استفاده نامناسب از فضای مجازی و شبکه های اینترنتی آشنا ساخت. 
وی در این کارگاه آموزشی که با حضور 100 نفر از اعضا، دانش آموزان، اولیای کانونی و مربیان مدارس برگزار شده بود، به بیان مفاهیمی در خصوص اینترنت، اینترانت، نرم افزارها کاربردی و هم چنین تهدید ها و فرصت های شبکه های اجتماعی داخلی و خارجی پرداخت.
در پایان خانواده ها و حاضرین ضمن تشکر از برگزاری این چنین کارگاه هایی به منظورآشنا سازی آن ها با دنیایی جذاب و در عین حال پرخطر، با حضور در جلسه پرسش و پاسخ، به دانش خود در این زمینه افزودند.
گفتنی است چندی پیش در مراکز فرهنگی هنری بندر ترکمن و کلاله این کارگاه با حضور کودکان و نوجوانان و اولیای کانونی برگزار شد که قرار است تا پایان سال در سایر مراکز دیگر هم برپا شود.