کد خبر: 222012
تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۷
بازدید 4940
هفته ملی کودک فرصتی برای معطوف شدن توجه جامعه به حقوق کودکان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان در کمیته تخصصی هفته ملی کودک با اشاره به اهمیت هفته ملی کودک گفت : این هفته، فرصتی برای توجه ویژه به حقوق و نیازهای کودکان است.

به گزارش روابط عمومی کانون استان گیلان مهندس اکبرزاده در کمیته برنامه ریزی هفته ملی کودک اظهار کرد: نامگذاری هفته ای به نام کودک بر اساس نیاز جامعه ، برای توجه به واقعیت های مربوط به کودکان صورت گرفته است .
وی با اشاره به اینکه کودکان بارقه های امید در زندگی اجتماعی هستند، افزود : رفع آسیب های کودکان نیازمند توجه ویژه و برنامه ریزی های اصولی برای این گروه سنی مهم است .
معاون استاندار گیلان با اشاره به برنامه های هفته کودک امسال گفت : برنامه های این هفته با همکاری دستگاه های اجرایی مرتبط از جمله آموزش و پرورش ، بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ، سازمان بهزیستی ، پلیس راهور ناجا ، فرهنگ وارشاد اسلامی ، هلال احمر و با دبیری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همزمان با سراسر کشور در گیلان برگزار می شود .
اکبرزاده بر لزوم همکاری دستگاه های اجرایی در برگزاری هرچه بهتر برنامه های هفته کودک امسال و توجه بیشتر به فرهنگ بومی و محلی گیلان در این برنامه ها تاکید کرد .
مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان گیلان نیز در ادامه این نشست با اشاره به برنامه های  کانون در هفته کودک امسال اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه در 16 شهرستان و 31 مرکز فرهنگی هنری ، برگزاری جشنواره قصه گویی ، برگزاری نشست های تخصصی آموزش مسایل تربیتی به خانواده ها و نمایش فیلم رایگان در سینما کودک از جمله این برنامه هاست .
نقی علیزاده برگزاری 400 نمایشگاه کتاب با تخفیف 30 درصد در مدارس استان را از دیگر برنامه های کانون خواند.
وی زنده باد کودکی ، زنده باد زندگی را شعار هفته ملی کودک امسال و کودک - خانواده - مدرسه ، کودک - بازی ، کودک - سلامتی - ایمنی ، میراث فرهنگی - کودک - طبیعت ، کودک – رسانه ، کودک و نیایش را نامگذاری روزهای این هفته عنوان کرد .
 مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان در ادامه سخنانش الگو پذیری را از ویژگی های مهم کودکان عنوان کرد و گفت : ماندگاری مفاهیم در ذهن کودکان بیشتر از دیگران می باشد و این امر توجه به این گروه مهم جامعه را ضروری تر کرده است .
 وی با اشاره به اینکه دنیای غرب می کوشد از طریق عروسک ، فیلم و پویانمایی در ذهن کودکان نفوذ کند، افزود: مواجهه با هزاران واژه بیگانه اشاعه یافته از طریق ابزارهای مرتبط به کودکان، نیازمند برنامه ریزی و انجام کار کارشناسی و مدبرانه در حوزه کودکان است .
علیزاده هفته کودک را فرصتی ارزشمند برای پرداختن به نیازهای گسترده فردی ، بهداشتی ، اجتماعی ، روانی و امنیتی کودکان خواند و تقویت هماهنگی و همسویی در حوزه سیاستگذاری ، برنامه ریزی و عملکردی سازمان های مرتبط در حوزه کودکان ، افزایش توجه و ارتقای آگاهی جامعه نسبت به حقوق کودکان ، افزایش توجه بزرگسالان به رشد و تکامل همه جانبه کودکان را از اهداف برنامه های این هفته عنوان کرد .

در ادامه این جلسه تخصصی، سایر اعضای کمیته هفته ملی کودک به تشریح برنامه های سازمان خود پرداختند.