دو ویژه برنامه فرهنگی در دهه مبارک فجر

آیین افتتاح نخستین نمایشگاه دستاوردهای علمی کودک و نوجوان و رونمایی از دو کتاب با حضور مدیران کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و کانون، معاونان و کارشناسان و جمعی از کودکان و نوجوانان عضو کانون و خانواده ها در مرکز فرهنگی هنری شماره یک رشت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان، مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در این آیین ضمن تبریک دهه ی مبارک فجر خاطرنشان کرد: تربیت کودک و نوجوان در دین مبین اسلام و آموزه های دینی و تربیتی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، چراکه زیربنای فکر و اندیشه انسان از دوران کودکی و نوجوانی شکل می گیرد و فراگیری علم و دانش در کودکی ماندگار خواهد بود.
 اسماعیل پور با اشاره به همکاری کانون پرورش فکری در برگزاری نمایشگاه کتاب استان گیلان افزود: جایگاه و حساسیت تربیت کودک و نوجوان اقتضا می کند که ما برای رسیدن کودکان و نوجوانان به قله های پیشرفت و کمال از تمامی ظرفیت ها و امکانات استفاده کنیم.
مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در بازدید از این نمایشگاه از تلاش همه ی همکاران کانون که نقش موثری در موفقیت سازمان دارند، قدردانی و این حرکت فرهنگی را فعالیت ارزنده ای دانست که عالی ترین دستاوردهای علمی را به زبان ساده برای کودکان و نوجوانان منتقل می کند.
وی در ادامه سخنان خود یادآور شد: خوشبختانه مردم فرهنگ دوست استان گیلان به تعلیم و تربیت فرزندان خود اهمیت خاصی می دهند و از برنامه های فرهنگی نیز استقبال می کنند.
وی به مربیان کانون توصیه کرد در انتقال این مسایل علمی به کودکان و نوجوانان، نگاه قرآنی را تقویت کنند تا کودکان و نوجوانان بدانند بسیاری از علوم در کتاب آسمانی قرآن مجید به زیباترین شکل بیان شده است.
نقی علیزاده مدیر کل کانون استان گیلان نیز در این آیین ضمن معرفی فعالیت های فرهنگی هنری ادبی اسلامی و علمی ویژه کودکان و نوجوانان، از موفقیت های کانون در جشنواره های قصه گویی، توسعه کتابخوانی، ادبی، تحقیق و پژوهش و رضوی توضیحاتی را بیان داشت.
علیزاده هدف از برگزاری این نمایشگاه علمی را مقدمه ای برای افتتاح مرکز علوم و فنون کودکان و نوجوانان استان گیلان در سال آینده دانست.
رونمایی از دو کتاب (دو زبانه، فارسی تالشی و فارسی گیلکی)
در دومین روز دهه ی مبارک فجر که برف سراسر استان گیلان را سفیدپوش کرده بود، علاوه بر نخستین نمایشگاه و جشنواره علمی کودک و نوجوان، به منظور پاسداشت فرهنگ بومی و محلی از دو کتاب (دو زبانه، فارسی تالشی و فارسی گیلکی) رونمایی شد. کتاب سه رفیق بازنویسی تکتم عربان و کتاب داپر داپر بازنویسی فاطمه ملکی خشکبیجاری به تصویرگری فاطمه حسنلو برای گروه سنی کودکان به همت اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان منتشر شده است.
این آیین با حضور گزارشگران صدا و سیمای مرکز گیلان در برنامه های مختلف تلویزیونی شبکه باران انعکاس داده شد.
گفتنی است نخستین نمایشگاه دستاوردهای علمی کودک و نوجوان کانون از 13 تا 30 بهمن با فعالیت های کارگاهی نجوم، رباتیک، زیست شناسی، نمایش فیلم های علمی و عرضه کتاب های علمی آماده بازدید علاقمندان است.