کد خبر: 231944
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۰
بازدید 4403
آخرین تکه نان در نگاه کودکان

آخرین تکه نان نوشته ی بهناز ضرابی زاده در ویژه برنامه ی دوپنجره توسط کودکان و نوجوانان عضو مراکز کانون پرورش فکری استان گیلان با حضور نویسنده کتاب مورد نقد قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، نقی علیزاده مدیر کل کانون در آغاز ضمن تشکر از حضور نویسنده و کودکان و نوجوانان در این ویژه برنامه یادآور شد: کشور ایران اسلامی در تاریخ خود دارای فرهنگ غنی و والایی است و فرهنگ استان گیلان نیز بخش وسیعی از فرهنگ کشورمان را شامل می شود  که باید در حفظ و نشر آن کوشا باشیم.
علیزاده اظهار داشت: با ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب خوانی، فرهنگ تالیف براساس فرهنگ و آداب و رسوم کشورمان جایگزین فرهنگ ترجمه می شود و کودکان و نوجوانان می توانند با ورود در عرصه نویسندگی و تولید آثار ادبی نقش مهمی در رشد و ارتقای فرهنگ کشور داشته باشند.
وی با ابراز خرسندی از برگزاری ویژه برنامه دوپنجره، نقد منصفانه و بدون غرض را یکی از عناصر پیشرفت فرهنگی در جامعه دانست و نقد کودکان را از جمله نقدهای منصفانه برشمرد.
بهناز ضرابی زاده نویسنده کتاب در این نشست ادبی خاطرنشان کرد: دوپنجره با برقراری ارتباط دوسویه بین اعضای کانون و نویسندگان در جهت ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانی، حرکت فرهنگی ادبی خوبی برای کودکان و نوجوانان به شمار می آید، البته با این ویژگی خاص که کودکان و نوجوانان آنچه را که مطالعه می کنند با تامل و تفکر درک می کنند.
وی افزود: در این مسیر کودکان و نوجوانان با تفکر و تامل در کتاب، نقاط ضعف و قوت کتاب را دریافته و به نویسنده انتقال می دهند و این به کودکان می آموزد که نسبت به مسایل پیرامون خود در زندگی بی تفاوت نبوده و با نگاهی ژرف به دنبال اصلاح و تغییر باشند و این اتفاق بزرگ و ارزشمندی است که با برگزاری دوپنجره محقق می شود.
بهناز ضرابی زاده عضو انجمن نویسندگان کودک و نوجوان، دبیر انجمن داستان دفاع مقدس، عضو شورای کارشناسی کتاب بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس است. وی با کتاب آدم برفی برگزیده جشنواره کتاب سال سلام بچه ها شده است.
اعضای کودک و نوجوان 31 مرکز فرهنگی هنری، کتاب آخرین تکه نان نوشته ی بهناز ضرابی زاده مناسب گروه سنی "ب" از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان را در مرکز مطالعه سپس به شکل کارگاهی در 11 گروه سوالات شان را از نقد ظاهری و محتوایی به صورت حضوری از نویسنده پرسیدند.
در پایان از برگزیدگان مسابقه ی ادبی روزهای خوب خدا با اهدای لوح تقدیر و جایزه قدردانی شد.
در این ویژه برنامه بروشوری از سابقه برگزاری ویژه برنامه دوپنجره در 5 سال گذشته با معرفی نویسندگان همراه فرم نظرسنجی از این ویژه برنامه از مرکز آفرینش های ادبی کانون پرورش فکری گیلان به شرکت کنندگان ارایه شد.
این نشست ادبی با حضور مدیر کل کانون، معاون فرهنگی، کارشناسان، مربیان ادبی و بیش از 100 کودک و نوجوان عضو مراکز کانون در تاریخ 20/5/93 در مرکز فرهنگی هنری شماره یک رشت برگزار شد.