کد خبر: 232795
تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۹
بازدید 2028
شکوفه دعا شوق زیارت را به دل‌ها نشاند

برگزیدگان استانی جشنواره های سراسری امام رضا علیه السلام در جشن دهه کرامت با حضور معاون فرهنگی، شاعر کودکان و اعضای کودک و نوجوان و مادران در مرکز فرهنگی هنری شماره دو رشت تجلیل شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان اسفندیار ضیائی معاون فرهنگی کانون با تبریک اعیاد خجسته میلاد حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع)، یاد و خاطره ی شهدای هفته دولت را گرامی داشت و افزود: شهدای انقلاب اسلامی با تاسی و پیروی از امامان معصوم (ع) راه زندگانی خود را انتخاب کرده‌اند و ما نیز وظیفه داریم با الگوگرفتن از سیره عملی این بزرگواران آنان را سرمشق خود قرار دهیم و راه پرافتخارشان را ادامه دهیم.
ضیائی در جشن دهه کرامت از کودکان و نوجوانان خواست در مورد سیره و سبک زندگانی امامان معصوم(ع) تحقیق و مطالعه کرده و آنان را با علم و آگاهی الگوی خود قرار دهند تا به درجه کمال، پیشرفت و سعادت نایل شوند.
سپس مجری برنامه با معرفی کتاب خدا رنگ گلابی از مهمان ویژه جشن دعوت کرد تا با خوانش سروده‌های خود، مهمانان را با دنیای شعر و ادب بیشتر آشنا کند.
احمد خدادوست شاعر مهربان کودکان با خوانش شعر " شکوفه دعا " دل‌ها را به شهر گنبد طلا پرواز داد و شوق زیارت امام هشتم علیه السلام را به دل‌ها نشاند.
در ادامه اعضای فعال مراکز شماره یک و دو و مجتمع رشت به خوانش آثار ادبی خود با پرداختند.
معرفی شخصیت حضرت معصومه(س) توسط عضو فعال مرکز فرهنگی هنری شماره دو رشت با استفاده از طرح دیواری، برگزاری کارگاه حدیث توسط اعضای کانون و اجرای مسابقه جمله‌های زیبا برای مادران که به دختران خود هدیه کردند از دیگر برنامه‌های این روز بود.
همچنین اجرای سرود با عنوان " غریب آشنا " توسط اعضای مرکز فرهنگی هنری سیاهکل که در سال گذشته به مرحله‌ی کشوری جشنواره سرود رضوی راه‌یافت، از جمله برنامه‌های جذاب جشن کرامت بود.
در پایان برگزیدگان استانی جشنواره‌‌های سراسری امام رضا علیه السلام با اهدای لوح تقدیر از سوی مدیر کل کانون استان گیلان و جایزه مورد تشویق قرار گرفتند.
گروه داوران استانی جشنواره‌های رضوی در بخش نشریه‌دیواری کاغذی سینا عاشوری، علیرضا محمدعلی پور و سهیل عسگری از مرکز فرهنگی هنری لاهیجان با نشریه برادر خورشید، در بخش نشریه الکترونیکی فاطمه قاسمی، سحر پورحبیب و فاطمه عبدالهیان از مرکز صومعه سرا با نشریه ولایت عشق هشتم، در بخش تحقیق و پژوهش مهرشاد حسین‌زاده از مرکز شماره دو رشت با تحقیق معماری بارگاه و حرم امام رضا(ع) و سیدماجد حسینی و سید ماهد حسینی از مرکز کوچصفهان با تحقیق خادم آفتاب، در بخش نقاشی مریم چهر‌سا از مرکز کومله و در بخش عکاسی فاطمه باسره با عکس دست نیاز از مرکز فرهنگی هنری فومن را برگزیده استانی انتخاب کردند.
گفتنی است بیش از 500 اثر از مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان جمع‌آوری و آثار برگزیده به دبیرخانه کشوری جشنواره‌های رضوی ارسال شد که در این بین جمعی از منتخبان استانی مورد تشویق قرار گرفتند.