کد خبر: 232913
تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۶
بازدید 3110
جشن دهه کرامت در مراکز کانون گیلان برگزار شد

مربیان کانون با حضور اعضای فعال و اجرای فعالیت‌های متنوع دهه کرامت را در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان جشن گرفتند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان به مناسبت میلاد حضرت معصومه(س) و روز دختر فعالیت معرفی شخصیت و شعرخوانی و هدیه به همنام حضرت معصومه(س) در مرکز فرهنگی هنری منجیل اجرا شد. در این برنامه اعضای کتاب‌خوان کانون به کمک ماسک شخصیتِ کتاب‌هایی که پیشتر مطالعه کرده بودند، فعالیت معرفی کتاب را به شکلی جذاب برای دوستان‌شان انجام دادند.
برگزاری جشن میلاد حضرت معصومه(س) با شرکت 60 عضو کودک و نوجوان دختر و جمعی از مادران از جمله برنامه‌های مرکز فرهنگی هنری صومعه‌سرا در دهه کرامت بود. معرفی شخصیت، کارگاه حدیث، شعرخوانی، مسابقه حضوری چیستان‌های قرآنی و اهدای جایزه به سه هم‌نام حضرت از جمله برنامه‌های این مرکز بود.
برگزاری جشن کتاب که به‌صورت دوره‌ایی در مرکز فرهنگی هنری لاهیجان برگزار می‌شود و برپایی جشنی ساده و صمیمی با حضور بیش از 140 عضو فعال کانون از جمله ویژه‌برنامه‌های مرکز فرهنگی هنری لاهیجان در این هفته بود.
اعضای کانون در جشن کتاب با کتاب‌های جدید آشنا شدند و ضمن بازدید از نمایشگاه و فروشگاه کتاب و سرگرمی‌های سازنده کانون، به خرید کتاب‌های مورد علاقه خود پرداختند.
همچنین در جشنی ساده و صمیمی اعضای کانون با ساده‌زیستی و خوردن غذاهای سالم و مفید در کنار دوستان، نقشی رنگین و ماندگار بر دفتر خاطرات کانون خود به یادگار کشیدند.
جشن میلاد حضرت معصومه(س) با حضور 140 عضو کانون و اجرای فعالیت معرفی شخصیت حضرت و نمایش فیلم خاله مرجان و خروس و برپایی نمایشگاه آثار فعالیت‌های تابستانی اعضای کانون و نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی در مرکز فرهنگی هنری شماره سه رشت برگزار شد.
22 عضو دختر مرکز فرهنگی هنری رضوانشهر که در فعالیت‌های دینی، فرهنگی، هنری و ادبی کانون فعال بودند نیز در مراسمی به همین مناسبت مهمان حضرت معصومه(س) بودند و مورد تشویق قرار گرفتند. اعضای کانون با شرکت در این مراسم که در روستای رودکنار پره‌سر برگزار شد، با گوشه‌هایی از زندگانی این الگوی والای دختران و زنان مسلمان بیشتر آشنا شدند و از خادمان حرم حضرت معصومه(س) تبرکی هدیه گرفتند.
به همین مناسبت ویژه‌برنامه مرکز فرهنگی هنری تالش نیز شامل شعرخوانی، دکلمه، معرفی شخصیت و مسابقه حضوری در دو بخش اعضای کانون و مادران، کارگاه نقاشی کاردستی بود. گفتنی است در این جشن با حضور مشاور دفتر امور بانوان و خانواده شهرستان تالش و بیش از 90 عضو فعال کانون از برگزیدگان جشنواره‌های سراسری رضوی تقدیر به عمل آمد.
همچنین جشنی با اجرای برنامه‌های معرفی شخصیت، مسابقه حضوری، شعرخوانی و تقدیر از عضو فعال و محجبه کانون در مرکز فرهنگی هنری کوچصفهان برگزار شد.
در دهه کرامت اعضای دختر مرکز فرهنگی هنری املش با هماهنگی مربیان کانون در برنامه سفره دوستی شرکت کردند. این برنامه با هدف پایدارسازی اعضای کانون، ایجاد نشاط و دوستی و همکاری در پارک گلستان برگزار شد و اعضای کانون پس از صرف ناهار در کنار یکدیگر به بازی و مسابقه پرداختند تا خاطره ی خوش دیگری از کانون به یادگار داشته باشند.