هفته ملی کودک فرصتی برای معرفی فعالیت‌های کانون

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان در جلسه شورای فرهنگی به اهمیت حقوق کودکان براساس آموزه‌های دینی و اجتماعی در جامعه تاکید و هفته ملی کودک را فرصتی برای معرفی فعالیت‌های کانون عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، نقی علیزاده مدیر کل کانون با گرامی‌داشت آغاز بهار تعلیم و تربیت و هفته دفاع مقدس یادآور شد: فعالیت‌های کانون پرورش فکری و نهادهای فرهنگی اگر براساس اندیشه‌ورزی و تفکر باشد، اصولی و مبنایی است اما اگر در فعالیت‌های فرهنگی فقط به روش‌های مختلف بسنده شود، فعالیت‌ها هدفمند و موثر نخواهند بود.
علیزاده با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد کودکان توجه به اندیشه‌ورزی، شادابی و معنویات را از جمله اصول تربیتی موثر برشمرد که در فعالیت‌های فرهنگی و پرورش کودکان باید مدنظر قرار گیرد.
وی از مربیان کانون خواست تا در هفته ملی کودک با برگزاری نمایشگاه و ارتباط با مدارس، فعالیت‌های فرهنگی هنری و ادبی کانون را برای دانش‌آموزان و خانواده‌ها معرفی و با همکاری دیگر سازمان‌ها در هفته ملی کودک به نیازها و علایق کودکان و نوجوانان بیشتر توجه کنند.
در این جلسه نماینده اداره کل استاندارد استان گیلان ضمن قدردانی از تلاش و زحمات کارکنان کانون برای نسل آینده‌ساز ایران اسلامی اعلام داشت که این سازمان و کانون پرورش فکری می‌توانند برنامه‌های مختلف آموزشی و متنوعی برای کودکان و نوجوانان در هفته ملی کودک اجرا کنند. برگزاری جشن روز جهانی کودک، بازدید علمی کودکان از واحدهای تولیدی و کارخانه‌ها و تشویق کودکان و نوجوانان موفق از جمله‌ برنامه‌های پیشنهادی این دو سازمان برای هفته ملی کودک بود.
معاون فرهنگی کانون در جلسه شورای فرهنگی ارزیابی فعالیت‌های شش‌ماهه اول سال و اجرای طرح کانون و مدرسه در مراکز فرهنگی هنری در شش‌ماهه دوم سال را مطرح کرد.
ارایه گزارش اردوی فرااستانی اعضای 31 مرکز فرهنگی هنری، گزارش انجمن ادبی، بررسی فعالیت‌های پژوهشی اعضا و مربیان و موفقیت‌های جشنواره‌های سراسری رضوی با حضور کارشناسان و نمایندگان مسوولان مراکز از دیگر مباحث این جلسه بود.