کد خبر: 234955
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۵
بازدید 7024
افتتاح نمایشگاه کتاب در مدارس استان گیلان

نمایشگاه کتاب‌های انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در دبستان شهید صلاحکار رشت با حضور مسوولان و دانش‌آموزان با همکاری سازمان دانش‌آموزی و کانون استان گیلان افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان گیلان، علی قنبرپور معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش ناحیه یک رشت ضمن خیرمقدم به مدیر کل کانون و دیگر مهمانان، هفته ملی کودک را به دانش‌آموزان تبریک گفت.
قنبرپور در جمع دانش‌آموزان خاطرنشان کرد: در سالی که مقام معظم رهبری سال فرهنگ، اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری شده است برگزاری نمایشگاه کتاب و نقش مطالعه و کتاب‌خوانی در تحقق این شعار بسیار موثر است و شما دانش‌آموزان با کتاب‌خواندن و مطالعه می‌توانید در پیشرفت و ارتقای کشور اسلامی و رسیدن به این هدف نقش مهمی ایفا نمایید.
نقی علیزاده مدیر کل کانون ضمن تبریک عید سعید غدیر از تلاش همکاران فرهنگی و سازمان دانش‌آموزی در خصوص برگزاری نمایشگاه کتاب در مدارس قدردانی کرد و خطاب به دانش‌آموزان یادآور شد: شما کودکان، آینده‌سازان جامعه اسلامی هستید و مسوولان هرچقدر برای رشد و پرورش استعدادهای‌تان سرمایه‌گذاری کنند در حقیقت جامعه را بیمه کرده‌اند.
علیزاده افزود: یکی از اهداف مهم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان امر توسعه و گسترش کتاب و کتاب‌خوانی است و در همین راستا از سال گذشته تلاش شده است تا با برگزاری نمایشگاه ثابت کتاب در 800 مدرسه، این هدف ارزشمند محقق شود و کتاب بسیار آسان در دسترس کودکان و معلمان و خانواده‌ها قرار گیرد.
در این مراسم علاوه‌بر افتتاح نمایشگاه، محمد تجدد هنرمند گیلانی برای دانش‌آموزان به اجرای برنامه‌های طنز و هنری پرداخت و جوایزی از سوی اداره کل کانون به دانش‌اموزان اهدا شد.
همچنین در راستای تجهیز کتاب‌خانه‌های مدارس یک‌صدجلد کتاب به دبستان شهید صلاحکار رشت از سوی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان اهدا شد.