کد خبر: 234987
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۷
بازدید 1611
جشن با بچه‌های روستا در آستارا برگزار شد

جشن با بچه‌های روستا به همت مرکز آفرینش‌های ادبی و کتابخانه سیار روستایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آستارا با حضور مدیر کل کانون، بخشدار مرکزی آستارا برای دانش‌آموز روستای هجرت برپا شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان چنگیز شکوری بخشدار مرکزی آستارا، عضو سابق مرکز آفرینش‌های ادبی با دیدار احمد خدادوست شاعر کودکان در این جشن، آرزوها و خاطرات کودکی خود در کانون را برای دانش‌آموزان بازگو کرد.
شکوری که بیش از سی سال پیش عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بود و شعر و داستان‌های خود را برای احمد خداوست در مرکز آفرینش‌های ادبی به شکل مکاتبه‌ای ارسال می‌کرد به کودکان توصیه کرد تا با مطالعه و کتاب‌خوانی به گسترش علم و دانش بپردازند.
مدیر کل کانون نیز در این جشن ضمن تبریک هفته ملی کودک و عید سعید غدیر از تشکیل کمیته دایمی کودک در سطح کشور برای دفاع از حقوق کودکان خبر داد و از حضور و شرکت دانش‌آموزان در فعالیت‌های کانون پرورش فکری استقبال کرد.
وی با معرفی فعالیت‌های کانون پرورش فکری، آموزش مهارت‌های زندگی برای کودکان و نوجوانان و گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی را از جمله اهداف کانون برشمرد.
مدیر کل کانون در این جشن از همکاری نهادهای فرهنگی، اداره کل آموزش و پرورش و اداره کل استاندارد استان گیلان قدردانی به عمل آورد.
چنگیز شکوری بخشدار مرکزی آستارا با اهدای کارت عضویت مرکز آفرینش‌های ادبی عضو افتخاری کانون شد.
در ادامه مجری جشن احمد خدادوست شاعر کودکان را به دانش‌آموزان معرفی کرد، سپس خدادوست به خوانش سروده‌های طنز کودکانه خود پرداخت و مورد تشویق حاضران قرار گرفت.
 اجرای سرود کانون مهربانی توسط دانش‌آموزان، قصه‌گویی توسط صغری قامتی قصه‌گوی برگزیده کانون و کارشناس ادبی با نام گربه‌ها و خروس‌ها، خاطره‌گویی از دیگر برنامه‌های این جشن بود.
همچنین پس از معرفی حمیرا خدابنده نویسنده و کارشناس مسوول ادبی کانون، یکی از دانش‌آموزان دلنوشته‌ی خود را با موضوع خواسته‌های کودکان از پدر و مادران مهربان برای حاضران خواند.
در پایان به تمامی دانش‌آموزان بسته فرهنگی از سوی اداره کل استاندارد و کانون پرورش فکری اهدا شد و از آموزگارانّ دبستان هجرت با اهدای لوح تقدیر از سوی مدیر کل کانون استان گیلان قدردانی به عمل آمد.
گفتنی است بخشدار مرکزی آستارا نیز در هفته ملی کودک به دانش‌آموزان این مدرسه هدایای اهدا کرد.
جشن با بچه‌های روستا به همت مرکز آفرینش‌های ادبی و کتابخانه سیار روستایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آستارا برای بیش از 70 دانش‌آموز روستای هجرت برپا شد.