کودکان گیلانی و پرواز بادبادک امید

مربیان مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان، هفته ملی کودک را با اجرای برنامه‌های متنوع برای کودکان جشن گرفتند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، مربیان کانون با همکاری نهادهای فرهنگی در شهرستان‌های استان و دعوت از دانش‌آموزان در هفته ملی کودک، ویژه‌برنامه‌های مختلفی را با شعار شادی، دانش، آرامش برنامه‌ریزی کرده و توجه مسوولان را به حقوق کودکان بیشتر معطوف کردند.
معرفی فعالیت‌های کانون پرورش فکری، برگزاری نمایشگاه از آثار فرهنگی هنری ادبی و علمی کودکان و نوجوانان عضو مراکز کانون، شعرخوانی، سرود، خوانش بیانیه‌ی حقوق کودک، قصه‌گویی، نمایش فیلم، مسابقه حضوری، بازی و اهدای کتاب به کودکان، عیادت از کودکان بستری در بیمارستان و مسابقه نقاشی با عنوان " رویاها و آرزوهای کودکی من " از جمله برنامه‌های این هفته در مراکز فرهنگی هنری بود.
همچنین کودکان از کارگاه‌های کاردستی خلاق، ادبی، خوشنویسی، سفالگری و نقاشی استقبال و با شرکت در فعالیت‌های مورد علاقه‌ی خود، لحظه‌های شادی را در مراکز کانون داشتند.
کارگاه مهارت‌های زندگی در بخش بهداشت و سلامت و نظم و امنیت اجتماعی از جمله کارگاه‌های مراکز بود که با همکاری معاونت بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی، پلیس راهور، نیروی انتظامی برای کودکان در مراکز برگزار شد.
کودکان و نوجوانان گیلانی در روزهای شانزدهم و هفدهم مهرماه به صورت رایگان در مراکز فرهنگی هنری ثبت‌نام و تمدید عضویت انجام دادند.
همزمانی هفته ملی کودک با عید بزرگ امامت و ولایت نیز فرصتی بود تا کودکان با معارف اسلامی و جشن عید سعید غدیر بیشتر آشنا شوند.
گفتنی است جشن هفته ملی کودک با حضور ائمه محترم جمعه، فرمانداران و مدیران آموزش و پرورش و دیگر مسوولان شهرستانی برگزارشد.
بازدید از نمایشگاه و فروشگاه کتاب و محصولات فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از دیگر برنامه‌های مراکز کانون گیلان برای کودکان بود.