کد خبر: 235869
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۲
بازدید 1339
بررسی عملکرد فعالیت‌های کانون استان گیلان

عملکرد فعالیت‌های کانون استان گیلان در جلسه مربی مسوولان مراکز فرهنگی هنری در تاریخ 15/8/93 در سالن اجتماعات مجتمع کانون پرورش فکری رشت مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، نقی علیزاده مدیر کل کانون در جلسه مربی مسوولان مراکز فرهنگی هنری گیلان ضمن تسلیت ایام سوگواری حسینی(ع) خاطرنشان کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت براساس تعلیم و تربیت اسلامی با رعایت برنامه‌محوری و توجه به کیفیت فعالیت‌ها می‌تواند برنامه‌ها را فرآیندمحور برای کودکان و نوجوانان اجرا کند.
وی افزود: کانون پرورش فکری جایگاهی است که در آن فعالیت‌های گوناگونی با صمیمیت و مهربانی برای پرورش تفکر، مطالعه و کتاب‌خوانی و ترویج ادبیات فاخر ایرانی با هدف ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی در بین کودکان و نوجوانان اجرا می‌شود.
علیزاده یادآور شد: مربیان کانون با بوجودآوردن زمینه‌های رشد و پرورش کودکان و نوجوانان که گل‌های زندگی ما هستند، می‌توانند در تربیت این عزیزان و آینده‌سازان جامعه نقش موثری داشته باشند.
مدیر کل کانون تشکیل انجمن‌ خردورزان، کمیته مستندسازی تجربیات مربیان، جشنواره سلام، انجمن ادبی، کارگروه کتاب کار، سند چشم‌انداز پنج‌ساله کانون استان، نمایش عروسکی، انجمن اولیا و مربیان، فعالیت‌های علمی و پ‍ژوهشی، کارگاه‌های آموزشی تفکر خلاق، منطقی و فلسفی را از جمله فعالیت‌های فرآیندمحور کانون استان گیلان برشمرد.
وی تبادل‌نظر و انتقال تجارب ارزشمند همکاران را از اهداف مهم این جلسه نام برد.
در این جلسه مسوول حراست کانون موارد مهمی را در خصوص حفظ و انتقال ارزش‌های اسلامی به کودکان و نوجوانان بیان داشت و از مسوولان خواست تا با همکاری و همدلی و رعایت نظم جمعی و بهره‌مندی از تجارب پیشکسوتان کانون در پیشبرد اهداف کانون پرورش فکری تلاش کنند.
 
در ادامه معاون فرهنگی کانون با اشاره به اهمیت برگزاری جلسه شورای فرهنگی مراکز، تحلیل آماری فعالیت‌های مراکز، تعامل مناسب با کارشناسان، برنامه‌ریزی هدفمند در اجرای طرح کانون و مدرسه و برگزاری انجمن اولیا و مربیان کانون را مورد تاکید قرار داد.
سپس کارشناس مسوولان فرهنگی، ادبی، هنری و آموزش در مورد فعالیت‌های کانون توضیحاتی ارایه داشتند.

در پایان با اقامه نماز جماعت و عزاداری سرور و سالار شهیدان امام حسین علیه السلام به سوگواری پرداختند و در جمعی معنوی و صمیمی نهار نذری صرف شد.