کد خبر: 236274
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۵
بازدید 1845
هفته کتاب در مرکز فرهنگی هنری شماره یک انزلی

برگزاری نشست تخصصی کارکردهای تربیتی کتاب، مسابقه نقاشی و مسابقه نشریه‌دیواری از جمله مهم‌ترین ویژه‌برنامه‌های هفته کتاب در مرکز فرهنگی هنری شماره یک انزلی است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان به مناسبت هفته کتاب نشست تخصصی کارکردهای تربیتی کتاب با حضور کارشناس فرهنگی و والدین اعضای کانون برگزار شد.
این نشست با روخوانی‌کتاب خفاش دیوانه نوشته‌ی جین ویلیسن از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آغاز و نقشه‌ی داستان شامل شخصیت‌های اصلی و فرعی داستان، زمان و مکان با گروه سنی مخاطب(بزرگسال) همراه والدین مرور شد.
در گام بعدی، مراحل فرآیند تفکر و اهداف شناختی از دیدگاه بلوم شامل دانش، درک و فهم، کاربرد، تجزیه و تحلیل، ترکیب و ارزیابی بررسی شد.
پرسش و پاسخ و بیان مصداق‌های عینی از تجربه شرکت‌کنندگان در ارتباط با فرزندان‌شان برنامه پایانی این نشست بود.
گفتنی است بازخورد فرم نظر‌سنجی‌های تکمیل شده توسط شرکت‌کنندگان، حاکی از علاقه‌ی اولیای اعضای کانون به استمرار فعالیت‌های کتاب‌محور و تربیتی است.
مسابقه نقاشی با عنوان" با کتاب زندگی کنیم" که با همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی شهرستان برگزار شد از دیگر برنامه‌های هفته کتاب این مرکز بود.
این مسابقه با اهدای جایزه نقدی و یک جلد کتاب به 5 برگزیده و اهدای کتاب به تمامی شرکت‌کنندگان به پایان رسید.
همچنین 21 نوجوان بهترین کتابی را که خوانده بودند را در قالب مسابقه نشریه‌دیواری معرفی کردند. این مسابقه به صورت گروهی با تاکید بر اهمیت کتاب‌خوانی و فعالیت‌های گروهی اجرا و به شرکت‌کنندگان کتاب اهدا شد.