کد خبر: 243855
تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۳
بازدید 1614
هم دلی و هم زبانی کانونی ها با کودکان و نوجوانان فلسطین

اعضای کودک و نوجوانان مراکز فرهنگی هنری، مربیان و کارکنان ستادی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان گیلان با حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس، هم دلی و هم زبانی خود را با ملت مظلوم فلسطین به رخ کشیدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، کانونی‌های روزه‌دار پرشورتر ازهمیشه با حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس که با هدف پاسداشت میراث گرانبهای  امام خمینی (ره)، دفاع از حقوق ملت‌های مظلوم، به‌ویژه کودکان و نوجوانان فلسطینی و یمنی برگزار شد، شرکت کردند.
برهمین اساس کارکنان، اعضا و مربیان مراکز فرهنگی هنری چهارگانه رشت با حضور در مسیر ویژه راهپیمایی کودکان و نوجوانان با حمل پلاگارد، پارچه‌نوشته و پوستر، ضمن محکوم کردن جنایت‌های رژیم غاصب صهیونیستی وحکومت کودک‌کش‌ آل سعود، حمایت خود را از کودکان و نوجوانان فلسطین و یمن اعلام داشتند.
سردادن شعار توسط عضو ارشد کانون که همراهی شرکت‌کنندگان در راهپیمایی با شکوه روز جهانی قدس را به دنبال داشت، از خیابان پرستار تا میدان فرهنگ شهر رشت ادامه یافت.
در ادامه اعضا، مربیان و کارکنان ستادی کانون گیلان با اجتماع در میدان فرهنگ شهر رشت هم‌صدا با ملت مسلمان ایران ضمن ابراز انزجار از عملکرد مجامع بین المللی در چشم‌پوشی از جنایت‌ها، حمایت خود را ازانتفاضه ملت مسلمان فلسطین و انقلاب‌های مردمی منطقه اعلام کردند.
برپایی ایستگاه نقاشی در میدان مصلی شهر رشت با همراهی مربیان و اعضا  از دیگر برنامه‌های کانون گیلان در روز جهانی قدس بود که با استقبال کودکان، نوجوانان و خانواده‌های آنان همراه شد.
در همین راستا مربیان و اعضای 31 مرکز فرهنگی ‌هنری کانون استان گیلان ضمن شرکت در راهپیمایی، با  برگزاری ویژه ‌برنامه‌هایی به استقبال روز جهانی قدس رفتند.
 آشنایی افزون‌ترکودکان و نوجوانان با سرزمین فلسطین و شخصیت‌های فلسطینی، آگاهی از فلسفه نام‌گذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روزجهانی قدس توسط امام خمینی (ره) ، تبیین اهمیت و نقش تاثیرگذار راهپیمایی این روز در بیداری ملت‌‌ها، از اهداف این ویژه‌ برنامه‌ها به شمارمی رفت.
 برپایی نمایشگاه، معرفی وقایع وایام، شعرخوانی، تشکیل کارگاه های ادبی و نقاشی، خوانش دل‌نوشته‌ها و معرفی  کتاب‌هایی که فلسطین، قلب طلایی اسلام را محور قرار داده‌اند چون: "صدای بال لک لک‌ها "، " دیروز ایران حالا فلسطین " ،    " قدس رویای ما " و " آرزوهایم فراموش نمی شوند"  از دیگر فعالیت هایی بود که در راستای عمق بخشیدن به آگاهی هم‌چنین فراهم آوردن امکان همدلی و هم زبانی بیشتر کودکان و نوجوانان عضو مراکز فرهنگی هنری با ملت مظلوم فلسطین اجرا شد.