کد خبر: 244005
تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۸
بازدید 2173
خوان گسترده رمضان در مراکز کانون گیلان

ویژه‌ برنامه‌های ماه مبارک رمضان با حضور مربیان، اولیا و اعضای مراکزفرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در حال برگزاری است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، به مناسبت ماه پر برکت رمضان مربیان، اولیا و اعضای مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان ‌و نوجوانان استان گیلان با اجرای ویژه برنامه و گستردن سفره افطار، از موهبت‌های  ماه میهمانی پروردگار بهره مند شدند.
دراین ویژه‌ برنامه‌‌ها که با هدف پرورش حس دینی، آشنایی بیشتر اعضا با مناسبت‌های مذهبی، توسعه فعالیت‌های اسلامی و ارایه الگو‌های دینی و اخلاقی به کودکان ونوجوانان برگزار شد، بیش از 500 نفر از مربیان، اولیا و اعضای مراکز فرهنگی هنری شماره 2 بندرانزلی، رودسر و املش حضور داشتند.
تلاوت قرآن کریم توسط عضو کانون، آشنایی افزون‌تر اعضا با شخصیت مولی الموحدین امام علی‌علیه السلام، معرفی کتاب نهج البلاغه و خواندن دعای توسل، از جمله برنامه‌های ‌مرکز فرهنگی هنری رودسر بود .
درادامه، مربی فرهنگی کانون پیرامون عظمت و تقدس شب‌های قدر سخن گفت و اعضا با شرکت در کارگاه ادبی، دل‌نوشته های خود را به ساحت مقدس نخستین پیشوای شیعیان تقدیم کردند .
گستردن سفره افطار و توزیع بسته‌های افطاری، پایان بخش مراسم ماه مبارک رمضان کانون رودسر به شمار می رفت.
مرکز فرهنگی هنری شماره  2 بندرانزلی نیز میزبان ویژه برنامه ای بود که به مناسبت ماه ضیافت الهی، شهادت امام علی    علیه السلام و با حضورمربیان، اولیا و اعضای کانون برگزار شد.
برهمین اساس حاضران پس از شرکت در نماز جماعت، قرائت دعای فرج و آرزوی سلامتی برای یار پنهان رخسار، ولی عصر(عج)، با غذاهای محلی که برای پاس‌داشت سنت دیرینه و پربرکت پذیرایی از روزه داران و با همکاری اولیا و مربیان مرکز فراهم آمد، پذیرایی شدند.
معرفی شخصیت، وقایع و ایام و شعرخوانی،هم‌چنین هنرنمایی عضو کودک و هنرمند کانون که آهنگ امام علی (ع) را نواخت، ازدیگر برنامه‌های مرکز فرهنگی هنری شماره 2 بندر انزلی  محسوب می شد.
درهمین راستا، مراسمی نیز باهدف توسعه فعالیت‌های اسلامی و تعمیق باور‌های دینی با حضور مربیان واعضای مرکز فرهنگی هنری املش برگزار شد.
قرائت جمعی سوره ای از قرآن کریم، دعای فرج و دعای ماه مبارک رمضان، نقطه آغاز مراسمی بود که با اجرای فعالیت شعرخوانی، معرفی شخصیت امیرمومنان علی‌علیه السلام و قصه گویی با استفاده از کتاب" قصه معصومین" ادامه یافت.
شرکت در مسابقه ادبی " نامه ای به خدا " و گستردن سفره حاجت که با مشارکت اعضا انجام گرفت،  از دیگر برنامه‌ها به شمار می رفت که با پذیرایی و اهدای بسته‌های نذری به حاضران همراه شد.