کد خبر: 244298
تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۵
بازدید 2248
بازدید مدیر کل کانون گیلان از مراکز فرهنگی هنری  استان

بازدید از مراکز فرهنگی هنری با حضور مدیر کل و مسوولان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، این دیدارها به منظور آشنایی با کارکنان، بررسی روند اجرای فعالیت‌ها و آگاهی افزون‌تر از نیاز‌های 31 مرکز فرهنگی هنری ثابت، چهار کتابخانه پستی شهرهای رشت، آستارا، لاهیجان و تالش، هم‌چنین یک کتابخانه سیار روستایی آستارا انجام می گیرد.
برهمین اساس علی پورحسن مدیر کل کانون گیلان با حضور درمراکز شماره 1 و 4 رشت ضمن تشکر از تلاش‌های مربیان، بر ایجاد تعامل و همکاری بیشتر میان ستاد و مراکز کانون پرورش فکری تاکید کرد.
وی با بیان این که ارتباط مستقیم  با همکاران، از اولویت‌های است که مد نظر خواهد بود، استفاده از خرد جمعی و بهره‌گیری از اندیشه‌‌های خلاق را از برنامه‌های پیش رو دانست.
پورحسن در ادامه از کتاب محور بودن فعالیت‌های کانون سخن گفت و از تلاش برای ایجاد علاقه به مطالعه در کودکان و نوجوانان در سایه برنامه‌ریزی و اجرای فعالیت‌های هدفمند استقبال کرد.
اشاره به توانمندی و نقش ارزشمند مربیان کانون دراجرای خلاقانه فعالیت‌‌ها و انتقال آموزه‌ها با استفاده از روش‌های آموزش غیر مستقیم، از دیگر مواردی بود که در صحبت‌های پورحسن مورد توجه قرار گرفت.
مدیر کانون گیلان در ادامه به اهمیت معرفی کانون و برنامه های کانونی اشاره کرد و برپایی نمایشگاهی متشکل از آثار اعضا و مربیان مراکز فرهنگی هنری را در محل برگزاری نمایشگاه‌های اداره کل کانون استان از برنامه‌های پیش رو دانست.
لزوم ترسیم چشم اندازی مشخص از روند فعالیت‌های اعضای مراکز فرهنگی هنری و فراهم آوردن زمینه ای برای تشویق کودکان و نوجوانان جهت حضورفعال در برنامه‌های کانون، از دیگر موضوعاتی بود که پورحسن برآن تاکید داشت.
درهمین حال مدیر کل کانون گیلان لزوم ایجاد بانک اطلاعاتی اعضا و تعامل بیشتر با اولیا را مورد توجه قرار داد و از ارتباط افزون‌تر با دستگاه‌های هم‌سو درجهت استفاده از ظرفیت‌ها برای پیش‌برد اهداف کانون استقبال کرد.
در ادامه دیدار، مسوولان و مربیان مراکز فرهنگی هنری ضمن ارایه‌ی گزارشی از عملکرد مرکز، به تشریح اهداف و برنامه‌های پیش رو پرداختند و از دیدگاه‌های مدیر کل و مسوولان کانون استان بهره مند شدند.
گفتنی است دراین بازدیدها، معاون فرهنگی و کارشناسان اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان حضور داشتند.