کد خبر: 244389
تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۱
بازدید 1779
ترسیم چشم اندار برنامه‌ها درمراسم معارفه مدیر کل کانون گیلان

چشم انداز برنامه‌های پیش روی کانون گیلان در دیدار علی پورحسن با کارکنان کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان ترسیم شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، علی پورحسن، مدیرکل‌کانون استان گیلان در مراسمی که با حضور همکاران ستادی، کارکنان کانون زبان و مسوولان مراکز فرهنگی هنری برگزار شد، از آشنایی با کانون و فعالیت‌های آن سخن گفت و مصاحبت خود با بزرگان و چهره‌های مطرح کانون کشور را مایه خرسندی خواند.
وی به پیشینه‌ی ارزشمندکانون پرورش فکری اشاره‌کرد و افزود: امیدوارم با تلاش و هم‌دلی تمامی کارکنان و تعامل با دستگاه‌های کشوری و استانی شاهد قرار گرفتن در جایگاهی که شایسته نام کانون است باشیم .
 پورحسن برپایی نمایشگاهی متشکل از آثار برگزیده مربیان و اعضای کودک و نوجوان را در محل برگزاری نمایشگاه‌های مجتمع رشت از برنامه‌های پیش رو دانست و با بیان این که فراهم آمدن فرصت دیده شدن آثار می تواند موجب تشویق پدید آورندگان شود، برلزوم برپایی نمایشگاه‌های ثابت در تمامی مراکز فرهنگی هنری استان تاکید کرد.
مدیرکل کانون گیلان تعامل افزون‌تر با مطبوعات و رسانه‌ها را سبب افزایش انگیزه درهمکاران، معرفی فعالیت‌های ارزشمند کانون و بالطبع جذب عضو دانست و از چاپ آثار مربیان و اعضای کانون به صورت هفتگی در نشریه‌های استانی خبرداد.
لزوم مشخص‌‌شدن روند اجرای فعالیت‌ها و امکان سنجش پیشرفت اعضای کودک و نوجوان عضو مراکز فرهنگی هنری با ارایه طرح درس و تعیین سطح مخاطبان از دیگر موضوعات مورد توجه پورحسن بود و وی با بیان این‌که پرورش خلاقیت در سایه اجرای خلاقانه فعالیت‌هاست که صورت می گیرد، ضرورت توجه به این مقوله را مورد تاکید قرار داد.
مدیر کل کانون استان به پیشنیه تئاتر گیلان و اهمیت سرمایه‌گذاری در زمینه فعالیت‌ نمایشی با استفاده از ظرفیت‌های استانی اشاره کرد و بهره گیری از توانمندی همکاران کانونی را برای تحقق این امرضروری خواند.
 وی برپایی کارگاه‌های آموزش موسیقی هم سو با اهداف کانون، هم‌چنین برگزاری کنسرت موسیقی ویژه‌ی کودکان و نوجوانان در سطح استان را از جمله‌ی اهداف پیش رو دانست و ابراز امیدواری‌کرد با ایجاد فضاهای آموزشی مناسب و استفاده از توانمندی مربیان در جهت کشف و پرورش استعدادهای اعضا، امکان استفاده از توانایی‌های هنری کودکان و نوجوانان  برای مخاطبان این گروه های سنی فراهم شود.
پورحسن خاطر نشان کرد: بهره مند شدن از تجربه ودانش همکاران باسابقه و توانمند می تواند زمینه ساز گشوده شدن افق‌های تازه‌ای پیش‌روی کانون باشد و استفاده از تجربه‌های این همکاران را از اولویت ها برشمرد.
قدردانی از تلاش‌های چهار ساله نقی علیزاده خطیبانی  از دیگر بخش‌های سخنان پورحسن بود که با آرزوی سلامتی برای مدیر کل سابق کانون همراه شد.
در ادامه این مراسم اسفندیار ضیائی، معاون فرهنگی کانون ضمن سپاسگزاری از مدیریت علیزاده خطیبانی، انتصاب مدیر کل جدید کانون گیلان را تبریک گفت و از علی پورحسن  به عنوان شخصیتی از جنس فرهنگ و دارای برجستگی‌های هنری و سوابق مشخص مدیریتی یاد کرد.
ضیائی به فعالیت‌های کانون پرورش فکری که در قالب سپاسگزاری، مهربانی، سخاوت، هم‌دلی و مهرورزی نمود می‌یابد اشاره کرد و از زیبایی‌های کانونی بودن وکانونی ماندن سخن گفت.
تشریح روند طراحی وپیشرفت پرتال تخصصی کانون گیلان نیز از دیگر بخش‌های مراسم بود و صدیقه تقی زاده کارشناس فرابری داده های کانون استان بخشهای مختلف سایت کانون استان را معرفی کرد.
وی در ادامه از تمامی کسانی که در تحقق  این امر مشارکت داشتند، به ویژه ‌راهنمایی حمید رضا قاسمی رییس امور عمومی  کانون گیلان قدردانی و مشارکت همکاران مراکز فرهنگی را از دلایل هرچه پر بار شدن  پرتال دانست.
تجلیل از احمد خدادوست شاعر کودک و همکار بازنشسته کانون گیلان نیز از جمله برنامه‌ها به شمار می‌رفت و در همین راستا  محمد رسول حقدوست، دیگر همکار بازنشسته کانون و هنرمند توانمند گیلانی، پیرامون ابعاد شخصیتی این شاعر برجسته‌ سخن گفت.
خوانش متن حکم بازنشستگی و تقدیر نامه توسط مجری ،صحبت های احمد خدادوست، اهدای لوح بازنشستگی و هدیه توسط مدیر کل کانون گیلان به شاعر « شعر سبزه‌ها» پایان بخش مراسمی بود که پنجم مرداد 1394 در سالن نمایش کانون رشت برگزار شد.