آیین تجلیل از برگزیدگان جشنواره‌ی بین المللی امام رضا علیه السلام

آیین تقدیر از برگزیدگان کشوری و استانی سیزدهمین جشنواره‌ی بین المللی امام رضا علیه السلام 31 مرداد ماه 1394 در مرکز فرهنگی هنری رودسر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، در ویژه‌ برنامه‌ی« از خورشید تا خورشید» که جمعی از مسوولان و 200 نفر از اعضای مراکز فرهنگی هنری به همراه خانواده‌هایشان حضور داشتند، از سه برگزیده‌ی کشوری و 11 برگزیده‌ی استانی تقدیر شد.
علی پورحسن، مدیر کل کانون استان گیلان در این مراسم ضمن خیر مقدم به حاضران و تبریک دهه‌‌‌ی کرامت، از مسوولانی که در جهت ارتقای سطح توانمندی کودکان و نوجوانان گام برمی‌دارند قدردانی‌کرد و محل رجوع بودن را نشانه‌ی محبت و علاقه  پروردگار به بندگان دانست .
پورحسن در ادامه با تبریک موفقیت‌های اعضای مراکز فرهنگی هنری در بخش‌های 8 گانه جشنواره‌های رضوی، از تلاش مربیان و نگاه فرهنگی و تربیتی آنان در جهت ارتقای سطح قابلیت‌های کودکان و نوجوانان تشکر کرد.
در همین حال خداداد قنبرزاده، شهردار شهرستان رودسر با تبریک موفقیت‌های کشوری و استانی اعضای کانون گیلان از نقش تاثیرگذار کانون پرورش فکری در کشف و پرورش استعداد‌های کودکان و نوجوانان سخن‌گفت و افزود: امیدواریم درسایه تعامل مسوولان با کانون و مدیریت با رویکرد فرهنگی آن، شاهد رشد و بالندگی فرزندان استان باشیم .
قنبرزاده با بیان‌ اینکه جامعه فردا نیازمند کودکان امروز است، تصریح کرد: از رسالت‌های کانون پرورش فکری،فراهم‌آوردن بستری مناسب برای شگل‌گیری شخصیت ‌و ارتقای توانایی‌های کودکان و نوجوانان برای فردای ایران اسلامی می باشد.
در ادامه این برنامه پس از پخش نماهنگ رضوی، عضو کودک مرکز فرهنگی هنری رودسر به قصه گویی پرداخت که با اجرای سرود توسط اعضای مرکز فرهنگی هنری صومعه سرا همراه بود.
شعر خوانی عضو برگزیده جشنواره ‌رضوی و اجرای مسابقه‌ی حضوری از دیگر بخش‌های ویژه برنامه‌ی « از خورشید تا خورشید » به شمار می رفت.
در همین حال رحیم پور سیاهکلی، شاعر و چاووشی خوان گیلانی ضمن معرفی پیشینه‌ی چاووشی‌خوانی در ایران به اجرای برنامه‌های متنوعی پرداخت که با استقبال حاضران همراه شد.
در پایان این برنامه نیز زهرا نیکروان و صوفیا محمدی، به عنوان برگزیده کشوری جشنواره رضوی در بخش داستان کوتاه و عسل شاد پور در بخش نقاشی، لوح تقدیر و هدایای خود را از مسوولان دریافت کردند.
در همین راستا سمیرا آرسونی در بخش نقاشی، علیرضا علیدوست در خوشنویسی و زیبا خیر‌آبادی در بخش شعر، صبا احمدپور در داستان، عقیق ابراهیمی و مائده پژمان در بخش کتابسازی به همراه فاطمه و مهدیه مهدی‌زاده، فاطمه پاکدامن، نرگس نظام و فاطمه حقیقت طلب در بخش نشریه نگاری از دیگر اعضای برگزیده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان بودند که با اهدای لوح تقدیر و جایزه تجلیل شدند.