کد خبر: 245488
تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۶
بازدید 1690
جشنواره‌ی نقاشی  من در کنار دریا

مرکز فرهنگی هنری شماره 1 بندر انزلی میزبان جشنواره‌‌ی نقاشی « من در کنار دریا » بود که با هدف ایجاد آشنایی و پیوند افزون‌ترمیان اعضای مراکز فرهنگی هنری، دوستی با محیط زیست و معرفی آثار برگزیده‌ی‌ کارگاه‌های نقاشی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، در این جشنواره که مسوولان، ‌مربیان و اعضای برگزیده‌ی مراکز چهارگانه رشت، مراکز شماره 1 و 2 بندر انزلی، اعضای کانون رضوان‌شهر، لشت نشا و آستارا حضور داشتند، ضمن گرامی داشت ‌21 مرداد، روز ملی دریای خزر هم‌چنین آشنایی با دوستان کانونی، دوستی با محیط زیست مورد تاکید قرار گرفت.
در آغاز ویژه برنامه اسفندیار ضیائی معاون فرهنگی کانون گیلان با خیر مقدم به حاضران و قدردانی از تلاش‌ همکاران ستاد و مراکز فرهنگی هنری در برگزاری جشنواره‌ی « من در کنار دریا »، دریاچه‌‌ی خزر را  گستره‌ی آبی صلح و دوستی خواند و از فراهم آمدن فرصت به تصویر کشیدن موهبت‌های آن ابراز خرسندی کرد.
وی در ادامه، آشنایی افزون‌تر اعضا نسبت به یکدیگر، ایجاد دوستی بیشتر و تبادل تجربه را از آثار مثبت برگزاری جشنواره دانست و از همکاری مسوولان استانی با کانون پرورش فکری تشکر کرد.
 در همین حال رحمان‌زاده، رییس اداره ارشاد اسلامی شهرستان بندر انزلی از خاطرات خود در کانون سخن گفت و اظهار داشت: فراگیری هنر در راستای تحصیل علم، زمینه‌ی ارتقای فکر و اندیشه هم‌چنین موفقیت‌کودکان ونوجوانان را در آینده فراهم می کند.
رحمان زاده افزود: لازمه‌ی ‌پیشرفت هر کشور، تربیت نسلی پای‌بند به فرهنگ، باورهای ملی و دینی است و کانون پرورش فکری در سایه حضور مربیان توانمند توانسته است بستری مناسب برای حرکت در این مسیر ایجاد کند.
خیر مقدم عضو کودک مرکز بندر انزلی به حاضران که با لهجه‌ی کیلگی صورت گرفت و اجرای موسیقی توسط برادر و خواهر عضو کانون پرورش فکری از جمله‌ی برنامه‌ها بود و در همین راستا، اعضا و مربیان در کارگاه آشنایی با محیط زیست، در ساحل دریای خزر حضور یافتند.
برپایی کارگاه آموزش نقاشی با استفاده از بافت اشیا و بازدید از نمایشگاه آثار برگزیده‌ی اعضای مراکز فرهنگی هنری از دیگربرنامه‌ها‌ی جشنواره محسوب می شد و در پایان، حاضران لوح تقدیر و جوایز خود را از مسوولان کانون  دریافت کردند.
شایان ذکر است در این برنامه که تاریخ 01/06/1394 در مرکز فرهنگی هنری شماره 1 بندر انزلی برگزار شد، بیش از 80 عضو برگزیده‌ی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان حضور داشتند.