کد خبر: 245611
تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۶
بازدید 1908
برگزاری مسابقه‌‌های رباتیک در مرکز فرهنگی هنری فومن

به مناسبت هفته‌ی دولت، کودکان و نوجوانان شهر‌های فومن و ماسال با شرکت در مسابقات رباتیک که تاریخ 01/06/94 برگزار شد، خلاقیت و نوآوری خود را به نمایش گذاشتند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، چهارمین دوره‌ی مسابقات رباتیک با هدف پرورش خلاقیت، هم‌افزایی و تبادل تجربه، با حضور مسوولان، مربیان هم‌چنین 65 شرکت کننده‌ی کودک و نوجوان علاقمند به فعالیت‌های علمی در مرکز فرهنگی هنری فومن برگزار شد.
کودکان و نوجوانان  شهرستان های فومن و ماسال  در این دوره از مسابقه‌ها که با همکاری نمایندگی صنایع رباتیک  آراد  در سه رشته‌ی رالی، ربات جنگجو و آتش ‌نشان  برگزار شد، به رقابتی سالم و پرنشاط پرداختند .
 بر همین اساس سلوا پرتوی نژاد و آریا جنگی نژاد، رتبه نخست گروه سنی کودک را رشته‌ی ربات جنگجو بدست آورده و محمد جواد شرافتمند نیز در همین رشته برگزیده‌ی گروه سنی نوجوان شد.
در همین حال محمد جواد شرافتمند مقام نخست بخش ربات آتش نشان را به دست آورد و 8 شرکت کننده مسابقه‌ی رالی به عنوان برگزیده انتخاب شدند.
گفتنی است  تمامی شرکت کنندگان این مسابقه‌ها که با پوشش خبری صدا و سیمای مرکز گیلان همراه بود، علاوه بر اخذ گواهینامه‌ی پایان دوره‌ی آموزش رباتیک، لوح تقدیر و هدایای خود را از مسوولان دریافت کردند.
شایان ذکر است 10عضو برگزیده‌ی کارگاه‌ آموزش رباتیک در مسابقات کشوری این رشته که در مشهد مقدس برگزار می شود، حضور می‌یایند.