زنگ شادی و امید

مربیان و اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با حضور در آسایشگاه معلولین شهر رشت، زنگ شادی و امید را نواختند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، در ویژه برنامه‌ی «زنگ شادی و امید» که با هدف ارایه‌ی فعالیت‌های شاد و جذاب برای کودکان و نوجوانان کم توان جسمی در آسایشگاه معلولین رشت برگزار شد،کارکنان واعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان حضور داشتند.
قصه گویی با استفاده از عروسک نمایش، نقطه‌ی آغاز این ویژه برنامه بود که با اجرای موسیقی گروهی توسط اعضای کودک و نوجوان همراه شد.
در همین حال کودکان ضمن شرکت در مسابقه‌ی حضوری، به تماشای کلیپ «علم به زبان ساده» نشستند و با مفاهیم ساده علم نجوم آشنا شدند.
شرکت در کارگاه آموزش نقاشی از جمله‌ی برنامه‌ها به شمار می رفت و اعضای کودک و نوجوان، احساس خود را نسبت  به هم نوع در قالب این فعالیت‌ به تصویر کشیدند.
بر همین اساس، ساکن نوجوان آسایشگاه معلولین رشت به اجرای برنامه پرداخت و در ادامه، حاضران از نمایشگاه آثار کودکان و نوجوانان کم توان جسمی بازدید کردند.
رصد خورشید و آشنایی با ابزار نجومی، از دیگر برنامه ها محسوب می شد که با پذیرایی و اهدای جایزه به شرکت کنندگان همراه بود.
گفتنی است در این ویژه برنامه که 9 شهریور 1394 برگزار شد، بیش از 50 عضو مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری، هم‌چنین کودکان و نوجوانان ساکن آسایشگاه حضور داشتند.
شایان ذکر است،‌ ویژه برنامه‌ی « زنگ شادی و امید» که با همکاری و مشارکت کانون و آسایشگاه معلولین رشت برنامه‌ریزی و اجرا شد، نقطه‌ی آغاز برنامه‌هایی است که با هدف ارایه‌ی ‌خدمات فرهنگی، ادبی، هنری به کودکان و نوجوانان کم توان جسمی صورت می‌گیرد.