کد خبر: 246064
تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۳
بازدید 1412
نشست مدیر کل کانون گیلان با مسوولان مراکز فرهنگی هنری

علی پورحسن در دیدار با مسوولان مراکز فرهنگی هنری ضمن تبیین اهداف و برنامه‌های پیش‌رو، از شروع فصلی جدید در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان خبرداد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، در این نشست که به منظور نیاز سنجی و بررسی روند اجرای فعالیت‌ها هم‌چنین ترسیم چشم انداز ‌برنامه‌های آینده صورت گرفت، جمعی از مسوولان ستادی و مربی مسوولان مراکز فرهنگی هنری استان حضور داشتند.
علی پورحسن، مدیر کل کانون گیلان در این دیدار با اشاره به توانمندی و ظرفیت‌های گسترده‌ی مربیان مراکز فرهنگی هنری، لزوم بهره‌گیری ازخلاقیت‌ها را مورد توجه قرار داد و برپیگیری درخواست‌های همکاران برای افزایش امکانات مورد نیاز تاکید کرد.
مدیر کل کانون افزود: با بیان این که مسوولان مراکز می بایست به عنوان نماینده و با شناخت کافی از جایگاه ارزشمند کانون به تعامل با مسوولان بپردازند، خاطرنشان کرد: باور این موضوع که کانون پرورش فکری نقش ارزشمندی در جهت کشف و پرورش استعدادها و معرفی افراد برجسته به جامعه ایفا کرده است، می تواند راه‌گشا باشد.
وی با اشاره به نگاه دین مدار مردم مسلمان ایران، پرورش حس دینی و تقویت باور‌های اسلامی کودکان و نوجوانان را از رسالت های مربیان کانون دانست و بر انتقال آموزه‌های اسلامی با استفاده از روش‌های آموزش غیر مستقیم تاکید کرد.
پورحسن در ادامه از لزوم توجه به فرهنگ بومی و پاسداشت زبان مادری سخن گفت و برنامه‌ریزی  و اجرای فعالیت‌های فرهنگی، ادبی و هنری را دراین راستا از اولویت‌ها خواند.
گسترش دامنه‌‌ی فعالیت‌ها و برپایی کارگاه‌های آموزش موسیقی و نمایش هم‌چنین ارایه‌ی طرح‌های خلاق در جهت درآمدزایی، از دیگر موضوعات مورد توجه مدیر کل کانون گیلان به شمار می رفت.
در همین حال مربی مسوولان مراکز فرهنگی هنری ضمن ارایه‌ی ‌گزارش از روند اجرای فعالیت‌ها، دیدگاه خود را در ارتباط با فعالیت‌ حوزه‌های مختلف فرهنگی، ادبی، هنری و عمرانی ارایه دادند که با تشریح اهداف و شیوه ی پیش برد برنامه ها توسط مسوولان کانون استان همراه بود.
گفتنی است این دیدار 12 شهریور ماه 1394 و در سالن جلسات اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان گیلان صورت گرفت.