کد خبر: 249959
تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۶
بازدید 1158
امضا تفاهم‌نامه‌ همکاری‌های کانون و آموزش و پرورش گیلان

تفاهم‌نامه‌ همکاری‌های مشترک اداره‌های کل آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان با حضور مدیران دو دستگاه به امضا رسید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان گیلان، این تفاهم‌نامه با هشت ماده، 29 بند و دو تبصره به منظور بهره‌برداری از قابلیت‌ها و امکانات طرفین توسط علی پورحسن، مدیر کل کانون پرورش فکری و مهدی حاجتی مدیر کل آموزش و پرورش استان گیلان امضا شد .
برهمین اساس مهدی حاجتی مدیر کل آموزش و پرورش استان گیلان ضمن تشکر از مدیر کل کانون پرورش فکری، فرصت ایجاد شده برای قانونمند ساختن شیوه‌های تعامل و همکاری افزون‌تر را مغتنم خواند و اظهار داشت: این مشارکت‌ها می تواند درجهت استفاده از ظرفیت‌های متقابل راه‌گشا و موثر باشد.
حاجتی به مشترک بودن جامعه‌ی مخاطب کانون و آموزش و پرورش اشاره کرد و غنی سازی اوقات فراغت، ارتقای سطح قابلیت‌ها و مهارت‌های کودکان ونوجوانان را به موازات عمق بخشیدن به باور‌های دینی و اسلامی از نتایج مثبت همکاری‌های دو دستگاه ‌برشمرد.
وی تصریح کرد: آموزش سبک زندگی ایرانی اسلامی که در سخنان مقام معظم رهبری بر آن تاکید شده است می تواند سرلوحه‌ی اهداف و برنامه‌ریز‌ی‌ها قرار گیرد.
حاجتی خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ‌مطالعه و تقویت‌باور‌های دینی از اولویت‌هاست و ارایه‌ی‌فعالیت‌های فرهنگی، ادبی ، هنری و پژوهشی نیز می بایست در این راستا صورت گیرد.
علی پورحسن مدیر کل کانون پرورش فکری‌ نیز با قدردانی از مشارکت و پیگیری‌های صورت گرفته از سوی مدیر کل آموزش و پرورش و مسوولان در این زمینه، تعامل و همکاری با دستگاه‌‌ها و نهاد‌های فعال در حوزه‌ی کودک ونوجوان را از اولویت‌ها دانست.
پورحسن در ادامه بومی کردن تفاهم‌نامه‌ را از گام‌های موثر در جهت‌استفاده از فرصت‌ها و قابلیت‌های طرفین خواند و افزود: مشترک‌بودن اهداف و مخاطبان، هم‌چنین برنامه‌ریزی فعالیت‌‌ها با توجه به نیاز‌های استانی می تواند زمینه‌‌ی گسترش‌ و تعمیق برنامه‌ها را بیش از پیش فراهم سازد.
وی در ادامه لزوم گسترش فضا‌های آموزشی کانون پرورش فکری را مورد توجه قرار داد و از نشست‌های مشترک با مسوولان استانی برای تخصیص بودجه‌ی ‌لازم برای افزایش‌گستره‌ی فعالیت‌های کانون سخن گفت.
پورحسن با اشاره‌ به اجرای برنامه‌های مشترک کانون و دیگر دستگاه‌های فعال در حوزه‌ی کودک ونوجوان تصریح کرد: برگزاری جشنواره‌ها و همایش‌های مشترک در سایه‌ی هم‌اندیشی و هم‌افزایی می تواند نقش تاثیرگذاری در کیفیت‌بخشی به فعالیت‌ها ایفا کند .
مدیر کل کانون گیلان از راه اندازی مراکز تخصصی نجوم و زیست شناسی برای ارایه‌ی آموزش‌های علمی، هم‌چنین فعالیت‌های ادبی هنری و پژوهشی خبر داد و حضور دانش آموزان مدارس را برای بهره‌گیری آموزه‌های هدفمند و خلاقانه‌ی مربیان کانون خواستار شد.
برگزاری نشست‌های کتاب محور و دعوت از نویسندگان و شاعران برجسته‌ی کشوری و استانی از دیگر موضوعاتی بود که مورد توجه مدیر کل کانون گیلان قرار داشت.
وی از حضور بیوک ملکی، شاعر برجسته‌ی کودک و نوجوان کشور، هم‌چنین جمعی از شاعران مطرح استانی در کانون گیلان و نشست با مربیان و اعضای کارگاه‌های ادبی در هفته‌ی کتاب و کتاب‌خوانی سخن گفت و حضور دانش آموزان در مراکز فرهنگی هنری هم‌چنین برگزاری جلسه‌های نقد و بررسی کتاب‌های مختلف را با حضور خالقان این آثار از جمله برنامه‌هایی دانست که می تواند در سایه‌ی ‌همکاری های مشترک صورت گیرد.

گفتنی است این تفاهم‌نامه در راستای اهداف کانون، تعامل با دستگاه‌های استانی هم‌چنین گسترش دامنه‌ی  فعالیت‌های کتاب محور،  هفتم آذرماه 1394 در محل اداره‌ کل آموزش و پرورش استان گیلان به امضا رسید.