کد خبر: 254874
تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۱
بازدید 1479
آیین بزرگ‌داشت مقام معلم در کانون گیلان

دوازدهم اردیبهشت، سال‌روز شهادت آیت الله مرتضی مطهری و روز معلم، با برگزاری ویژه برنامه‌‌هایی در مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری گرامی داشته شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان گیلان، مربیان و اعضای مراکز فرهنگی هنری کانون به منظور تجلیل از مقام والای آموزگار و گرامی‌داشت یاد و خاطره‌ی استاد شهید، مرتضی مطهری، ویژه برنامه‌هایی را برنامه‌ریزی و به مرحله اجرا گذاشتند.
بر همین اساس آیینی با حضور اعضا و مربیان مرکز فرهنگی هنری آستانه اشرفیه و همراهی دانش‌آموزان، در دبستان      " شاهد " این شهرستان برگزار شد.
در این ویژه برنامه که با هدف بزرگ‌داشت مقام معلم صورت گرفت، مربیان به معرفی شخصیت استاد مطهری و آثار این چهره‌ی برجسته‌ی کشورمان پرداختند.
برگزاری کارگاه آموزش کاردستی از دیگر برنامه‌ها بود و طی این فعالیت شرکت‌کنندگان با روش آماده‌سازی کارت‌تبریک با استفاده ازتکه‌چسبانی آشنا شدند و در ادامه دل‌نوشته‌های خود را به مربیان و آموزگاران هدیه کردند.
مرکز فرهنگی هنری رستم آباد نیز به‌همین مناسبت، میزبان اعضا و بیش از 70 دانش‌آموز دبستان "شهادت"  بود.
طی این مراسم که در سالن سینمای کانون برگزار شد، کودکان ونوجوانان با شخصیت و آثار ارزش‌مند شهید مطهری آشنا شدند و با خوانش شعر و متن ادبی از مقام والای آموزگار تجلیل کردند.
 برپایی کارگاه آموزش " قاب تبریک" با استفاده از مجموعه کتاب‌های " کاغذ و برش"، هم‌چنین برگزاری کارگاه نقاشی، اجرای مسا بقه حضوری و نمایش فیلم از دیگر برنامه‌های مراسم به شمار می رفت.
 مربیان و اعضای مرکز فرهنگی هنری منجیل نیز با برگزاری آئینی از مقام والای معلم و تلاش‌های استاد شهید، آیت‌الله مرتضی مطهری تجلیل کردند.
آشنایی افزون‌تر اعضا با نقش تاثیرگذار آموزگاران در تربیت انسان‌ها و تبیین این نکته که معلمی شغل انبیاست از اهداف برگزاری این ویژه برنامه بود.
در همین راستا کودکان و نوجوانان عضو کانون پرورش فکری در فعالیت بحث‌آزاد که به اهمیت تلاش معلمان  می پرداخت شرکت کردند و در ادامه با فراگیری روش آماده‌سازی کارت تبریک، دل‌نوشته‌های خود را در قالب این اثر هنری به مربیان تقدیم کردند.
به همین مناسبت مرکز فرهنگی هنری رضوانشهر با ویژه برنامه‌ی " یک سبد سپاس" میزبان کودکان ونوجوانان بود. در این برنامه اعضا با شخصیت نویسنده کتاب" داستان راستان" بیش از پیش آشنا شدند و با شرکت در کارگاه ادبی، دل‌نوشته‌های خود را با عنوان" گل‌واژه‌های مهر" به مربیان و آموزگاران هدیه کردند.
بازدید از نمایشگاه آثار مربیان و اعضا، هم‌چنین نمایش فیلم و معرفی کتاب از دیگر برنامه‌های مرکز فرهنگی هنری رضوانشهر به شمار می رفت.