کد خبر: 262243
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۶
بازدید 2070
آغاز‌نمایش فیلم‌های کودک و نوجوان درسینمای کانون‌رشت

نمایش فیلم‌های کودک و نوجوان در قالب طرح‌ «کانون‌نمایش» هم‌زمان با سراسر کشور از پانزدهم ‌‌آبان درسالن‌سینمای کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان رشت آغاز‌شد.

به‌گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان، نمایش فیلم به عنوان یکی از 42 عنوان فعالیت‌ کانونی نقش ارزش‌مندی در افزایش سواد‌رسانه‌ای، افزایش مهارت‌های اجتماعی و سرگرمی کودکان ونوجوانان دارد و در این مسیرتوجه به نیاز‌های کودک و تلاش برای ارایه‌ی ‌هدف‌مند آموزه‌ها به مخاطب بستری مناسب برای ساخت فیلم و پویانمایی و تربیت سینماگرانی توان‌مند در کانون پرورش فکری فراهم‌آورده‌است.
برهمین اساس ایجاد زمینه‌‌ی مناسب برای بهره‌گیری تمامی مخاطبان از این سرمایه‌های ارزش‌مند راه‌اندازی کانون سینما برای افزایش گستره‌ی ارایه‌ی فیلم‌های کوتاه، بلند و پویانمایی در دستور کار مسوولان کانون به‌عنوان تصمیم‌گیرندگان تنها دستگاه تخصصی فعال درحوزه‌ی کودک ونوجوان قرار‌گرفته‌است.
به‌همین منظور و با هدف بهره‌گیری تمامی مخاطبان از این آثار طرح « کانون‌نمایش» به صورت‌هم‌زمان درسراسر کشور فعالیت‌خود را آغاز‌کرد و با اکران فیلم‌های کانونی میزبان مخاطبان خواهد‌بود.
در همین راستا کانون پرورش استان گیلان نیز در سایه‌ی همراهی دیگردستگاه‌های فعال درحوزه‌ی فرهنگ با‌راه‌اندازی نخستین سینماکانون استان که در شهر رشت، میدان انتظام، کوچه‌نظام‌پزشکی قرار‌گرفته است به‌اکران فیلم‌های سینمایی، کوتاه، نیمه‌بلند و پویانمایی تولید‌شده درکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خواهد‌پرداخت.
شایان‌ذکر است اکران فیلم در سانس صبح برای دانش‌آموزان مدارس و درسانس عصر برای  عموم خواهد‌بود و اجرای فعالیت‌های متنوع فرهنگی نیز از جمله برنامه‌های جانبی است که با همراهی کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها صورت‌می گیرد.