کد خبر: 268759
تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۰
بازدید 1185
مراکز کانون گیلان رنگ حماسه گرفت

به مناسبت سی و پنجمین سال‌روز حماسه‌ی آزاد‌سازی خرمشهر، مربیان و اعضای کانون استان گیلان با اجرای ویژه‌برنامه‌های مختلف به‌استقبال روز فتح‌ارزش‌ها رفتند.

به‌گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان، سوم خرداد 1396 مراکز فرهنگی هنری کانون رنگ و بوی حماسه گرفت و اجرای فعالیت‌های متنوع فرهنگی، هنری و ادبی اعضا و مربیان   بانگاهی ویژه‌ به دلاورمردانی برگزار‌شدکه عملیات بیت‌المقدس را رقم زدند.
طی برگزاری این ویژه‌برنامه‌ها، مربیان به معرفی شخصیت‌های تاثیر‌گذار این حماسه ملی پرداختند و ضمن اشاره به نقش محمد جهان‌آرا و علی صیاد شیرازی، از بهنام محمدی نوجوان شهید خرمشهری و هم‌چنین شهدای نوجوان گیلانی برای مخاطبان سخن‌گفتند.
معرفی کتاب‌هایی که از زوایای مختلف به آزاد‌سازی خونین‌شهر می پرداخت و اجرای فعالیت قصه‌گویی، شعر‌خوانی نشریه‌نگاری، خاطره‌گویی و هم‌چنین ادای احترام به گل‌زارشهدای گمنام، از دیگربرنامه‌های مربیان و اعضای کانون دراین‌روزبود.
درهمین‌حال کارگاه‌های ادبی، کاردستی، نقاشی و خوش‌نویسی پذیرای کودکان ونوجوانانی شد که با خلق آثار‌، گوشه‌ای ازاین رویداد‌بزرگ را به‌تصویر‌کشیدند و دل‌نوشته‌هاشان را به حماسه‌آفرینان هشت‌سال دفاع مقدس تقدیم‌کردند.
گفتنی است این ویژه‌برنامه‌ها درمراکز فرهنگی هنری شماره یک و مجتمع رشت، لنگرود، املش، رضوانشهر، رستم‌آباد، شفت و بندرکیاشهر برگزار‌شد.