کد خبر: 268946
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۳
بازدید 1050
کودکان و نوجوانان گیلانی کوچ خورشید را به‌سوگ نشستند

ویژه‌برنامه‌ی «درسوگ خورشید» هم‌زمان با بیست و هشتمین سال‌گشت ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) در رشت برگزار‌شد.

به‌گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان گیلان، طی این ویژه‌برنامه که  به منظور تجدید پیمان با آرمان‌های بلند امام خمینی(ره) وهم‌چنین آشنایی افزون‌تر نسل‌چهارمی‌های انقلاب با نقش ارزش‌مند بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی در بیداری ملت‌ها صورت‌گرفت، جمعی ازاعضای مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری  و اولیای آنان حضور‌داشتند.
در آغاز این مراسم اسفندیار‌ضیائی، سرپرست کانون استان گیلان به تقابل ناتمام حق و باطل اشاره و ضمن بازخوانی وقایع صدراسلام و قیام امامحسین علیه‌السلام اظهارداشت: درطول تاریخ همواره با دونگاه خیر و شر روبرو هستیم و دراین میان توجه به پروردگار، زمینه مانایی وماندگاری اندیشه‌های خدامحور را فراهم‌آورده است.
وی برهمین اساس از انقلاب اسلامی ایران نام برد و با تبیین نقش اندیشه‌های برگرفته از آموزه‌های اسلامی امام خمینی(ره) درپیروزی انقلاب تصریح‌کرد: گفتمان حق‌طلبانه امام مهربانی‌ها و حرکت درمسیر بسط و توسعه ارزش‌های دینی از دلایل پویایی و توفیق این‌ حرکت مردمی و گواهی روشن بر پیروزی همیشگی حق برباطل است.
سرپرست کانون گیلان درادامه سخنان خود با مهم توصیف‌کردن مطالعه تاریخ اظهار‌داشت: آشنایی با روند شکل‌گیری و بالندگی انقلاب‌اسلامی که با عبور ازمسیر‌های دشوار و مقابله با دسیسه‌‌چینی دشمنان داخلی و خارجی صورت‌گرفت، زمینه‌ساز دست‌‌یابی به راهکار‌های سازنده و بستری مناسب برای تحقق آرمان‌های بلند امام راحل(ره) خواهد‌بود.
وی در این میان نقش دستگاه‌های فرهنگی را درمعرفی هرچه بهتر ارزش‌های انقلاب به کودکان و نوجوانان یادآور‌شد و تصریح‌کرد: «شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی ترسیم‌کننده چشم‌انداز‌های روشن این نظام بوده و هست و برهمین اساس از رسالت‌های فعالان حوزه فرهنگ است تا این واژه‌ها را خوب تعریف‌کرده و برای نیل به اهداف گام‌بردارند».‌
تبیین نقش مربیان و معلمان در تربیت انسان‌های تحصیل‌کرده و موفق در عرصه‌های مدیریتی، بخش‌پایانی سخنان ضیائی در این مراسم بود و این مسوول فرهنگی با بیان این که انقلاب نیازمند آینده‌سازانی فکور و اندیشمند است، ابرازامیدواری‌کرد با بهره‌گیری از تعالیم اسلامی و ظرفیت‌های‌دینی، حرکت در مسیرتحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی ادامه یابد.
در ادامه‌ی این مراسم اعضای کودک ونوجوان مراکز فرهنگی هنری کانون به خوانش‌دل نوشته، شعر‌خوانی و خاطره‌گویی پرداختند و با حضوردرکارگاه ادبی و ایستگاه نقاشی به‌خلق اثر در ارتباط با امام مهربانی‌ها اقدام‌کردند.
آشنایی افزون‌تر حاضران با شخصیت بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی که با بهره‌گیری از نرم افزار چندرسانه‌ای خط امام(ره) صورت‌گرفت و بازدید از نمایشگاه کتاب، بخش‌پایانی ویژه‌برنامه‌ی «در سوگ خورشید» بود.