ویژه‌برنامه‌های سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) درمراکز کانون گیلان

هم زمان با بیست و هشتمین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) و قیام 15 خرداد، ویژه‌برنامه‌هایی در مراکز فرهنگی هنری سراسراستان گیلان برگزار‌شد.

به‌گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان، طی این ویژه‌برنامه‌ها ‌که  با بهره‌گیری از‌فعالیت‌های فرهنگی، ادبی، هنری و پژوهشی کانون صورت‌گرفت، مربیان به انتقال مفاهیم و ارزش‌های انقلاب به مخاطبان پرداختند و بیش از بیش آنان را با اندیشه‌های برگرفته از تعالیم اسلامی بنیان‌گذار کبیر انقلاب آشنا‌کردند.
بنا‌براین گزارش مرکز فرهنگی هنری املش با ویژه‌برنامه‌ی«مهربان مثل مسیح» میزبان کودکان و نوجوان شد. طی این برنامه مربیان به معرفی شخصیت امام خمینی(ره) و تاثیر‌گذاری اندیشه‌های امام خوبی‌ها در رهایی ملت مسلمان ایران وهم‌چنین بیداری ملت‌های جهان‌پرداختند .
شعر‌خوانی و معرفی کتاب‌های «گلهای باغ خاطره» و «خورشید درکوچ» از دیگر فعالیت‌های مربیان و اعضای کانون دراین روز بود و درادامه نیز کودکان و نوجوانان ضمن شرکت درکارگاه ادبی و تماشای فیلم، فاتحه‌ای به روح بلند رهبر فقید انقلاب اسلامی تقدیم‌‌کردند.
مرکز فرهنگی هنری رستم‌آباد نیز با اجرای فعالیت‌های متنوع فرهنگی و هنری پذیرای آینده‌سازان ایران اسلامی شد.
طی این مراسم مربیان به تبیین اندیشه‌های امام خمینی(ره) و اثر‌بخشی سال‌ها مبارزه ایشان با نظام طاغوت‌پرداختند و دراین میان با تشریح وقایع 15 خرداد 1342 از این رویداد به‌عنوان نقطه‌ی روشن مبارزات ملت مسلمان ایران درمقابل استبداد یاد‌کردند.
معرفی کتاب‌هایی که به معرفی شخصیت و نقش ارزش‌مند امام مهربانی‌ها به عنوان رهبر می پرداخت و برپایی کارگاه نقاشی از دیگر برنامه‌های مرکز فرهنگی هنری رستم‌آباد در این روزمحسوب‌می‌شد.
 برهمین اساس مربیان و اعضای مرکز فرهنگی هنری تالشبه منظور تجدید میثاق با آرمان‌های بلند امام خمینی (ره) وهم‌چنین پاس‌داشت یاد و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی، درگل‌زار شهدای گمنام حضور‌یافتند و با اهدای گل و خواندن فاتحه به این جلوه‌های ایثار ادای احترام‌کردند.
کانون پرورش فکری منجیل نیز با اجرای فعالیت روخوانی‌کتاب، قصه‌گویی و برپایی کارگاه‌نقاشی میهمان نسل‌چهارمی‌های انقلاب شد .
مرکز فرهنگی هنری لاهیجان به همین مناسبت ویژه‌برنامه‌ی « درسوگ خورشید» را با همراهی کودکان، نوجوانان و اولیای آنان برگزار‌کرد.این برنامه شامل کارگاه خط و نقاشی، معرفی شخصیت امام راحل و معرفی وقایع 14و 15 خرداد به کودکان ونوجوانان بود و دراین میان آثار اعضا هم‌زمان با مراسم سوگواری ارتحال امام در جوار مسجد جامع شهرستان  لاهیجان درمعرض دید عموم قرار‌گرفت.