کد خبر: 269144
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۹
بازدید 1064
کودکان روی ماه خدا را می بوسند

ویژه‌برنامه‌های ماه مبارک رمضان کانون استان گیلان ‌هم‌زمان با مراکز فرهنگی هنری سراسر کشور‌ درحال برگزاری‌است.

 به‌گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان، «کودکان روی ماه خدا را  می بوسند» عنوان‌برنامه‌ای است که کانون کشور برای ویژه‌برنامه‌های مراکز انتخاب کرده و برهمین اساس مربیان مراکز فرهنگی هنری کانون استان گیلان فعالیت‌های خود را به منظور تعمیق باور‌های دینی و انتقال مفاهیم و ارزش‌های اسلامی به کودکان ونوجوانان با همین عنوان‌برگزار‌می کنند.
براین اساس مرکز فرهنگی هنری کیاشهر با اجرای فعالیت‌های متنوع فرهنگی، ادبی و هنری به استقبال ماه میهمانی خدا رفت.
در همین زمینه مربیان کانون به معرفی کتاب‌هایی با مضامین دینی و اخلاقی چون:«گنبد‌طلایی» و «بچه‌ها صبر‌کنید» پرداختند و دراین میان کودکان و نوجوانان را با مناسبت‌های ماه‌ مبارک رمضان بیش از پیش‌آشنا‌کردند.
برگزاری جشن میلاد امام حسن(ع) از دیگر برنامه‌های کانون کیاشهردرماه مبارک رمضان بود و اعضا ضمن آشنایی  با احادیثی از این امام همام، در کارگاه‌های نقاشی و ادبی با عنوان« اولین روزی که روزه گرفتم» شرکت‌کردند.
مرکز فرهنگی هنری رضوانشهر نیز با برپایی نشست‌های تربیتی و برگزاری جشن‌میلاد سومین اختر تابناک امامت و ولایت، میزبان کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها شد.
طی این ویژه‌برنامه که با همراهی بیش‌از 80 عضو کودک، نوجوان و اولیای آنان صورت‌گرفت، آزاده یاری مشاور امور بانوان فرمانداری شهرستان رضوانشهر و میهمان برنامه، به‌ویژگی‌های شخصیتی و سیره‌عملی امام حسن(ع) اشاره و صبر و بردباری امام را زمینه‌ساز پویایی و بالندگی هرچه بیشتر دین مبین اسلام پس از شهادت امام علی علیه‌السلام عنوان‌کرد.
ناهیده حیدرزاده، مربی مسوول کانون رضوان‌شهر نیز درهمین زمینه به شعر‌خوانی و معرفی فضایل‌اخلاقی کریم اهل‌بیت (ع) پرداخت و با بهره‌گیری از کتاب‌های «چهارده معصوم»، «توبوی سیب‌می دهی» و «سیره عملی اهل‌بیت علیه‌السلام» نقش تاثیر‌گذار معصومین(ع) را در ترویج تعالیم و آموزه‌های اسلامی به کودکان ونوجوانان یادآور‌شد.
هم‌خوانی دعای فرج، مولودی‌خوانی و گستردن سفره افطار از دیگر برنامه‌های این روز بود ودرپایان نیز حاضران برای سلامتی عضو بیمار کانون رضوانشهردعاکردند.
مرکز فرهنگی هنری شاندرمن به منظور تقویت‌باورهای دینی و ایجاد انگیزه برای مطالعه بیشتر در نعمت‌های خداوند، فعالیت‌های هدف‌مندی را برای کودکان و نوجوانان برنامه‌ریزی و اجرا‌کرد.
بنابراین گزارش اعضای کانون شاندرمن درفعالیت‌های قصه‌گویی، بحث‌آزاد و روخوانی کتاب شرکت‌کردند و در عین‌‌حال با راهنمایی مربیان به تصویر‌سازی قصه‌های قرآنی و آماده‌سازی نشریه‌دیواری پرداختند.
عطر رمضان درکانون پرورش فکری تالش نیز به مشام رسید و شکفتن اولین غنچه‌ی باغ امامت، بهانه‌ای برای اجرای ویژه‌برنامه‌ی « شکوه شکفتن» درماه میهمانی پروردگار شد.
در این ویژه‌برنامه که با گستردن سفره‌ی افطار همراه‌بود، مربیان به خوانش شعر، قصه‌گویی و قرائت احادیثی از امام حسن(ع) پرداختند و پیروی از سبک زندگی پنجمین معصوم را زمینه‌ساز سعادت دردنیا و آخرت توصیف‌کردند.
برگزاری مسابقه‌ی خاطره‌خوانی با عنوان«اولین روزه من»، ختم صلوات برای سلامتی و ظهور حضرت ولی‌عصر(عج) و اهدای بسته‌های افطاری به حاضران بخش‌پایانی ویژه‌برنامه‌ی «شکوه شکفتن» بود.