برگزاری جشن روزه اولی ها در کانون سیاهکل

مرکز فرهنگی هنری سیاهکل جشن روزه‌اولی‌ها را با عنوان «سحر‌خیزان کوچک درمیهمانی خدا» برگزار‌کرد.

به‌گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان گیلان، طی این ویژه‌برنامه که هم‌زمان با ماه مبارک رمضان صورت‌گرفت، جمعی از مسوولان و بیش از 200 عضو کودک و نوجوان با همراهی خانواده‌های خود حضور‌داشتد.
درآغاز این مراسم حجّت الاسلام و المسلمین محمدرضا شکسته دل، امام جمعه شهرستان سیاهکل پیرامون اهمیت روزه‌داری برای کودکان و نوجوانان سخن گفت ودراین میان پاداش روزه‌اولی‌‌ها را نزد پروردگار خاص و ویژه توصیف‌کرد.
وی هم‌چنین با بیان این که هرکس روزه بگیرد و گرسنگی و تشنگی را برای خدا تحمل کند، پروردگار صدهزار فرشته را برای پاداش‌نویسی او مامورمی کند، تصریح‌کرد: ماه مبارک رمضان فرصتی ارزش‌مند برای بهره‌گیری از لحظه‌های معنوی و بستری مناسب برای کسب رضای بندگان خداوند است.
امام جمعه سیاهکل درپایان سخنان خود ضمن قدردانی از روزه‌داران کوچک و خانواده‌های اعضا، برای سعادت تمامی مربیان کانون که برای تعلیم و تربیت اسلامی کودکان و نوجوانان تلاش‌می کنند، دعاکرد.
اسفندیارضیائی، سرپرست کانون استان گیلان نیز دراین مراسم به اهمیت و جایگاه پرورش دینی درحوزه‌ی تعلیم و تربیت اسلامی اشاره‌کرد و از فعالیت‌های هدف‌مند و جذاب کانون که با برنامه‌ریزی خلاقانه و همراهی مربیان و اعضای مراکز درحال‌برگزاری است، سخن‌گفت.
 سرپرست کانون گیلان درهمین زمینه ویژه‌برنامه«سحرخیزان کوچک» را موردتوجه قرارداد و افزود: برنامه‌ریزی و اجرای این فعالیت برای روزه‌دارانی که نخستین بار طعم شیرین روزه‌داری و میهمانی بر سفره‌ی الهی را تجربه‌می کنند، فعالیتی ارزش‌مند است و سبب می شود تا حلاوت و شیرینی روزه‌داری درآخرین روز‌های ماه مبارک رمضان برای همیشه درجسم و جانشان مانا و ماندگارشود.
وی درپایان از تمامی دست‌اندرکاران این مراسم قدردانی کرد و از همه‌ی کودکان و نوجوانان خواست با شرکت درفعالیت‌های کانون، هرچه بیشتربا آموزه‌های دین مبین اسلام مانوس شوند.
فضا‌سازی مناسب مرکز با دانستنی‌های قرآنی، خوانش دل‌نوشته از سوی عضو روزه‌اولی کانون و اهدای کتاب به اعضای کودک و نوجوان از دیگر برنامه‌های این مراسم بود و درادامه نیزحاضران ضمن شرکت در نماز جماعت که به امامت حجّت‌الاسلام و المسلمین شکسته دل برپا‌شد، میهمان سفره پربرکت ماه ضیافت الهی شدند.