کد خبر: 271388
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۵
بازدید 1022
برگزاری نشست مسوولان مراکز پیش دبستانی کانون گیلان

نشست مسوولان مراکز پیش‌دبستانی کانون استان گیلان صبح امروز در سالن همایش‌های این اداره کل در رشت برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان، در این نشست که به منظور هماهنگی در برگزاری هرچه‌ بهتر کلاس‌های پیش‌دبستانی سال تحصیلی 97-96 و هم‌چنین ایجاد بسترهای مناسب برای جذب و پایدارسازی اعضا صورت‌گرفت، سرپرست کانون و رئیس اداره دوره اول ابتدایی آموزش و پرورش استان گیلان حضورداشتند.
اسفندیار ضیائی، سرپرست کانون استان گیلان درآغاز این نشست به فرصت‌های پیش‌روی این مجموعه فرهنگی پرداخت و با بیان ‌این‌که ایجاد تحول در حوزه‌ی تعلیم و تربیت نیازمند بسترسازی و زیربنایی اندیشیدن‌است، تصریح‌کرد: بزرگ‌ترین دغدغه‌ی فعالان حوزه‌ی فرهنگ آسیب‌هایی است که به دلیل نبود تعامل و ارتباط اجتماعی مناسب، کودک و نوجوان را تهدید می کند.
وی دراین میان نیازهای این نسل به پرورش خلاقیت و فراهم‌آمدن فرصت لذت‌بردن از سال‌های کودکی و نوجوانی را مورد توجه قرارداد و با یادآورشدن ظرفیت‌های کانون در این زمینه گفت: حضور در این مجموعه‌ی فرهنگی فرصتی ارزش‌مند است تا کودکان در فعالیت‌های لذت‌بخش شرکت‌کرده، با کانون زندگی کنند و بزرگ‌شوند.
این مسوول استانی برهمین اساس برگزاری کلاس‌های پیش‌دبستانی درمراکز فرهنگی هنری کانون را بستری مناسب برای نیل به این اهداف توصیف‌کرد و با بیان این‌که در سایه‌ی هم‌افزایی کانون و آموزش و پرورش گام‌های مثبتی را شاهد هستیم، اظهارداشت: بهره‌گیری از ظرفیت‌های کانون یاری‌رسان آموزش و پرورش محسوب می شود و با توجه به ترسیم سند چشم‌انداز برنامه‌های آموزش و پرورش که نگاهی ویژه به آموزش غیرمستقیم دارد، نیاز به این تعامل بیش‌از گذشته احساس می شود.
وی درپایان با قدردانی از تلاش‌های همکاران کانون در پیش‌برد اهداف کانون ابرازامیدواری‌کرد در سایه بهره‌گیری از رفتارهای سازمانی کانون و آموزش و پرورش، حرکت در مسیر توان‌مندسازی کودکان ایران اسلامی ادامه یابد.
علیرضا شایگان فر، رئیس اداره دوره اوّل ابتدایی آموزش و پرورش نیز در این نشست از کانون به عنوان یک نهاد فرهنگی فعال درحوزه‌ی کودک و نوجوان یادکرد و با اشاره به ویژگی‌های دوران کودکی گفت: فعالیت‌های کانون به‌عنوان ابزارهایی منحصر به فرد نقش ارزنده‌ای در ایجاد لذت برای کودک دارد و برهمین اساس استفاده از ظرفیت‌های این مجموعه فرهنگی مورد استقبال قرارداشته ودارد.
وی درادامه با تبیین نقش تعلیم و تربیت درکودکی و تاثیرگذاری آن در فردای جامعه‌ خاطرنشان‌کرد: برون‌داد بسیاری از تحقیق‌ها بیان‌گر نقش‌آفرینی تربیت درکودکی است که کانون و آموزش و پرورش از متولیان اصلی این حوزه به شمار می روند.
او درهمین زمینه پیرامون سخن‌گفتن موثر برای کودک و بهره‌گیری از فرصت‌های ارتباط با والدین سخن‌گفت و از فعالیت‌های کانون در این مسیر قدردانی‌کرد.
تشریح برنامه‌های آموزش و پرورش در جهت برگزاری هرچه بهتر دوره‌های پیش‌دبستانی از دیگر محورهای سخنان شایگان فر بود و این مسوول فرهنگی از برگزاری کارگاه‌های آموزشی توان‌مند سازی مربیان و اعضا، برپایی نشست‌های تخصصی و برگزاری کمیته تولید محتوا خبرداد.
علیرضا شایگان فر درپایان ضمن پاسخ‌گویی به پرسش‌های حاضران درنشست، بر همراهی ادارات آموزش و پرورش سطح استان با مراکز فرهنگی هنری کانون تاکیدکرد.
بنابراین گزارش، هم‌اندیشی حاضران به‌منظور هدف‌مندسازی برنامه‌ها و ارتقای سطح کمی و کیفی کلاس‌های پیش‌دبستانی پایان بخش این نشست به شمار می رفت.
گفتنی است کلاس‌های پیش دبستانی کانون در 12 مرکز از 31 مرکز فرهنگی هنری ثابت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان برگزارمی شود.