دهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی  درلرستان شروع شد

همزمان با دهمین جشنواره بین المللی پویانمایی تهران، فیلم های منتخب این جشنواره درسینما کودک کانون لرستان در حال اکران هستند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان لرستان: در اولین روز از آغاز دهمین جشنواره پویا نمایی کانون در تهران، کودکان ونوجوانان خرم آبادی همزمان باسراسر کشور به تماشای فیلم های جشنواره نشستند.
مدیرکل کانون لرستان با اعلام این خبر افزود: 1163 فیلم از 79 کشور برای شرکت در بخش بین‌الملل ثبت‌نام کرده‌اند که در مجموع 828 فیلم به دبیرخانه جشنواره رسیده است. هیأت انتخاب نیز پس از بررسی آثار رسیده در نهایت 91 فیلم را برای رقابت در بخش مسابقه بین‌الملل و 29 فیلم را هم برای بخش دانشجویی بین‌الملل انتخاب کردند
محمد جواد محمدی گفت: در بخش مسابقه بین‌الملل جشنواره پویانمایی تهران 18‌ فیلم پویانمایی ایران و7 فیلم پویانمایی دانشجویی ایران در بخش مسابقه این جشنواره شرکت خواهند کردو شرکت کنندگان خارجی از کشورهای اسپانیا‌، اسلونی‌، آفریقای جنوبی، آلمان‌، آمریکا‌، ایتالیا، برزیل‌، بریتانیا‌، تایوان‌، فرانسه‌، فنلاند، فلسطین‌، قبرس‌، کره‌، لهستان‌، لبنان‌، مالزی‌، مکزیک ،هند، بلژیک‌، سوئد، امارات و آذربایجان دراین جشنواره حضور دارند.
وی اضافه کرد:  منتخبی از فیلم های بخش مسابقه ایران و بخش دینی و ارزش های انقلاب اسلامی در روز های 15، 17، 18 و 19 اسفنده ماه جاری در سینما کانون لرستان درخرم آباد برای علاقمندان کودک ونوجوان، خانواده ها وعلاقمندان به فیلم های پویانمایی پخش خواهندشد.

وی با بیان اینکه اکران این فیلم به صورت رایگان بوده و برای عموم آزاد است بیان داشت: طی هماهنگی مراکز فرهنگی و هنری با  اعضای خود و خانواد هایشان، از آنان جهت دیدن این فیلم ها دعوت شده است.