استاندار مازندران برگزاری جشنواره مشاعره رضوی را گامی موثر در توسعه آموزهای دینی و اخلاقی کودکان ونوجوانان دانست

استاندار مازندران از برگزاری دومین جشنواره مشاعره رضوی به عنوان گامی موثر در توسعه آموزهای دینی و اخلاقی کودکان ونوجوانان یاد کرد.

 
 
به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مازندران، استاندار مازندران بمناسبت برگزاری دومین جشنواره استانی مشاعره رضوی را یک رویداد فرهنگی بزرگ و موثر در استان دانست و افزود: لازم است بزرگداشت  دهه کرامت و مقام والای حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) به عنوان یک ضرورت جامعه اسلامی و ایرانی، مبنای کار فرهنگی همه دستگاه ها قرار گیرد.
فلاح جلوداربا تاکید بر اهمیت، جایگاه و منزلت ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) و فرهنگ رضوی خواستار همکاری و هماهنگی  سایر دستگاه ها و بخش های فرهنگی استان در باشکوه برگزار کردن  جشنواره مشاعره رضوی و جشن های این ایام شد.
نماینده عالی دولت در مازندران تصریح کرد: اجرای برنامه های میلاد امام رضا(ع) و دهه کرامت مربوط به یک دستگاه اجرایی نیست و لازم است همه دستگاه های دخیل در این امر، هم افزایی و مشارکت مطلوبی برای برگزاری باشکوه گرامیداشت این ایام مبارک داشته باشند.
وی با تقدیر از اهتمام و ابتکاراداره کل کانون پرورش فکری مازندران در خصوص برگزاری جشنواره های رضوی در استان  و کشور، تلاش در این جهت را سرمایه گذاری برای فردای بهترکودکان ونوجوانان جامعه دانست.
استاندار مازندران اذعان داشت: ادبیات ایران یکی از ظرفیت های غنی فرهنگی اسلامی است که بن مایه توسعه اخلاقی و فرهنگی می باشد، لذا شعر و مشاعره به عنوان یکی از فعالیت های مورد علاقه کودکان ونوجوانان می تواند تاثیر عمیق تربیتی و اخلاقی در این قشر ایجاد نماید.
وی برگزاری جشنواره با رویکرد دینی و معرفتی را گامی موثر در توسعه فرهنگی و تقویت آموزه های دینی بخصوص در قشر جوان جامعه عنوان کرد.