دومین جشنواره  استانی مشاعره رضوی مازندران آغاز به کار کرد

 
دومین جشنواره استانی مشاعره  رضوی مازندران با حضور مسئولان  کشوری ، استانی و مسئولان کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر استان و علاقه‌مندان به جشنواره آغاز شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مازندران، از دقایقی قبل دومین جشنواره استای مشاعره  رضوی با هدف آشنایی کودکان و نوجوانان با سیره رضوی و گسترش فرهنگ رضوی در خانواده‌ها در ساری آغاز به کار کرد.
به گفته مدیر کل کانون پرورش فکری  مازندران امسال 900 نفر در گروه‌های هشتگانه جشنواره رضوی شرکت کردند که 50 نفر آنها به طور ویژه در بخش مشاعره شعر رضوی شرکت داشتند و از بین آنها 18 نفر با برگزاری یک رقابت ادبی به مرحله نیمه‌نهایی استان راه یافتند و در نهایت نیز 9 شاعر کودک و نوجوان به مرحله نهایی جشنواره معرفی شدند.
گرجی بیان داشت: این 9 نفر به سه گروه سه نفره در سه رده سنی «ج»، «د» و «ه» تقسیم شدند که امروز با هم به رقابت می‌پردازند.
دبیر جشنواره استانی  مشاعره رضوی  گفت: برپایی نمایشگاه نقاشی و نشریات رضوی توسط اعضای کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر استان از برنامه‌های جنبی جشنواره شعر رضوی است.
وی تصریح کرد: البته تعدادی از این آثار به دبیرخانه کشوری جشنواره در تهران ارسال شده و تعدادی نیز در ساری محل برگزاری دومین جشنواره  مشاعره رضوی مازندران، به نمایش درآمده است.
گرجی  در پایان گفت: موضوع مهم دیگر این است که چهار نفر از برگزیدگان ملی سال گذشته قرار است 16 شهریور امسال در جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) شرکت کنند که یکی از این چهار نفر از مازندران است.