شعر خوانی باعث افزایش  روحیه معنوی کودکان ونوجوانان می شود

<BR> مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در دومین جشنواره استانی مشاعره رضوی گفت:شعر خوانی باعث افزایش روحیه معنوی کودکان ونوجوانان می شود.

 
 
 
به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مازندران،  محمدرضا مسیب زاده ، مدیرکل قرآن عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اشعار مولوی و حافظ  و سایر اشعاری که در مدح  و پیامبران و ائمه معصومین(ص) سروده شده است افزود: آشنایی و خواندن این اشعار سبب ارتقاروحیه معنوی کودکان و نوجوانان می شود .
وی بابیان فرمایشات امام خمینی (ره) که "هرچه درهنر نگنجد ماندنی نیست" ، بیان داشت : هنر مقوله ای است که به تبلور اندیشه و ذهن انسان یاری می رساند.
مسیب زاده تاثیر هنر معنوی که بر خواسته از آموزه های دینی است را در تربیت و شکوفایی استعداد های کودکان ونوجوانان موثر دانست و بر نقش کانون پرورش فکری در این خصوص تاکید کرد.
مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تاثیر این جشنواره در روح و ذهن شرکت کنندگان آن یادآور شد: حفظ کردن، خواندن و سرودن شعر توسط اعضای کانون جهت شرکت در این جشنواره به صورت یک فرایند مستمر و طی ماه ها تمرین صورت پذیرفت که در عین این فعالیت یقینا تاثیر اخلاقی و معنوی را نیز برای اعضا در پی خواهد داشت و این مهمترین دستاورد جشنواره می تواند باشد.
مسیب زاده خواستار آن شد تا با برنامه ریزی و برگزاری سایر برنامه های فرهنگی و جشنواره ها، آموزه های دینی و تربیتی را به صورت موثر تری به کودکان ونوجوانان انتقال داد.