کد خبر: 235248
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۴
رقابت 32 قصه گو در جشنواره قصه گویی  مازندران

32 قصه گو در جشنواره قطه گویی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان مازندران به رقابت پرداختند.

 
به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مازندران، قاسم عزیز زاده گرجی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران در هفدهمین جشنواره قصه گویی استانی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ساری گفت: قصه واسطه موثری در ذهن کودکان است که همواره مورد علاقه کودکان نوجوانان و حتی بزرگسالان بوده است و نقش مهمی در بیان مسائل تربیتی و آموزشی به مخاطب را دارد.
گرجی هدف از برگزاری این جشنواره را توسعه و ترویج فرهنگ قصه گویی و فراهم کردن زمینه های لازم برای تبادل تجربه بین قصه گویان، شرکت کنندگان، مربیان کانون و علاقه مندان به قصه و قصه گوئی برشمرد.
وی مخاطبین این جشنواره را گروه سنی الف، ب ، ج ، ه ، و اولیا تربیتی و خانواده ها برشمرد و افزود: شرایط سنی قصه گویان بالای 19 سال تعیین شده است.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران اظهار داشت: با توجه به آزادبودن موضوع قصه ها و محورهای موضوعی، قصه گوها می توانند قصه هایی با درون مایه آموزشی، تربیتی و گرایشهای مذهبی، علمی، تاریخی، اجتماعی و فرهنگ بومی و محلی با شیوه های مناسب را ارائه کنند.
وی در خصوص ارسال آثار به جشنواره گفت: آثار مرداد ماه از سراسر استان و مراکز فرهنگی هنری ارسال شد که تعداد 100 اثر قصه در قالب لوح فشرده به دبیر خانه جشنواره ارسال شد و پس از انجام مرحله اول داوری 32 قصه به مرحله استانی راه پیدا کردند.
وی در ادامه  تصریح کرد: در این جشنواره 3 گروه از داوران بزرگسال، کودک و نوجوان حضور دارند تا 32 قصه ای که به طور زنده اجرا می شود را داوری کنند.
گرجی در بخش دیگر خاطرنشان کرد: از بین این تعداد 20 قصه انتخاب و به مرحله کشوری  که در دی ماه برگزار می شود راه می یابند و با قصه گویان برتر سایر استانها و در بخش بین الملل با سایر کشورها به رقابت می پردازند.